2

اختصاصی/ رد صلاحیت شدگان انتخابات مجلس امکان حضور در انتخابات شوراها را دارند

  • کد خبر : 208125
  • ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶

رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس با بیان اینکه رد صلاحیت شدگان انتخابات مجلس امکان حضور در انتخابات شوراها رادارند، گفت: مرجع تایید صلاحیت داوطلبان در انتخابات شوراهای شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی متفاوت است.

 

“داوود محمدی” رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در گفتگو با خبرنگار مجلس افق نیوز، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا داوطلبان رد صلاحیت شده برای انتخابات دور دهم مجلس می توانند برای انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کنند، اظهار داشت: داوطلبان رد صلاحیت شده براساس قانون می توانند برای انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کرده و هیچ منعی در این میان وجود ندارد.

نماینده مردم قزوین تصریح کرد: شورای نگهبان شاید شخصی را برای حضور در عرصه مجلس ذی صلاح ندانسته باشد اما به دلیل آنکه شورای شهر و روستا نسبت به خانه ملت یک اشل کوچک تر است امکان تایید داوطلب بسیار بیشتر است.

وی در ادامه با بیان اینکه مرجع تایید صلاحیت داوطلبان در انتخابات شوراهای شهر و روستا و مجلس متفاوت است، گفت: شورای نگهبان مرجع تایید صلاحیت در انتخابات مجلس و هیئت عالی نظارت بر مرجع رسیدگی در انتخابات شهر و روستاست که پنج نفر از نمایندگان مجلس عضو این هیئت هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=208125

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر