1

شهید همت در یکی از حساس‌ترین عملیات‌ها+تصویر

  • کد خبر : 208215
  • ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

یکی از آثار نمایشگاه چهارمین جشنواره هنر مقاومت، شهید همت را در نیمه شب نهم مهرماه ۱۳۶۱ به تصویر کشیده است.

خبرگزاری فارس: شهید همت در یکی از حساس‌ترین عملیات‌ها+تصویر

یکی از آثار نقاشی در نمایشگاه چهارمین جشنواره هنر مقاومت، نیمه شب نهم مهرماه ۱۳۶۱ را نشان می‌دهد که در آن شب رزمندگان عملیات مسلم‌بن عقیل را در منطقه سومار آغاز کردند. این عملیات با فرماندهی شهید محمدابراهیم همت انجام گرفت؛ در آن شب هوا گاهی بارانی می‌شد؛ گاهی ماه از پشت ابرها بیرون آمده و به رزمندگان درود می‌فرستاد.

عملیات «مسلم‌بن عقیل» به لحاظ شرایط جوی اجرای این عملیات و نحوه رویارویی با دشمن، برای رزمندگان تکراری از «جنگ بدر» پیامبر اسلام (ص) با مشرکان و کفار بود.

حاج همت با دلیرمردی خود در این عملیات غوغا کرد و با توانمندی مثال زدنی اش در هدایت نیروها، رزمندگان اسلام را هدایت کرد به طوری که نیروهای تحت امرش بعد از گذشت ۱۵ دقیقه از شروع عملیات ارتفاعات «کیسکه» تا «کله شوان» فتح می‌کنند و به ترتیب ارتفاعات از «قلعه مین» تا سمت راست «تنگه جوق» از ارتفاعات مثلثی تصرف می‌شود.

«مصطفی گودرزی» در تابلوی خود با عنوان شهید همت به این عملیات و حتی شرایط جغرافیایی منطقه سومار توجه کرده است. چهره شهید همت در این اثر مثل قرص ماه می‌درخشد. وی در حاشیه تابلو می‌نگارد «ماه همراه بچه‌هاست».

در این تابلو چهره حاج همت بدون کمترین تکلف با سادگی و بی‌پیرایگی به تصویر کشیده شده و نمادی از زیبایی باطن این سردار بزرگ خیبر به نمایش گذاشته می‌شود.

تابلوی شهید همت در ابعاد ۱۵۰ در ۲۰۰ سانتیمتر نقاشی شده است و یکی از تابلوهای فاخر چهارمین جشنواره هنر مقاومت به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت تا ۲۰ دی ماه مرکز فرهنگی هنری صبا واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر پلاک ۱۲۵ واقع است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=208215

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر