2

انتقاد یک امام جمعه از شانتاژهای بی‌بی‌سی/خانمی که پوشش نامناسب دارد پدر و برادرهایش غیرت ندارند

  • کد خبر : 208474
  • ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶

امام جمعه اصفهان گفت: اگر مردی غیرت داشته باشد، ناموس خود را در معرض دید دیگران قرار نمی دهد، چراکه پیامبر (ص)، فرمودند در مردی که غیرت ندارد، خیری نیست.

آیت‎الله سیدیوسف طباطبایی‎نژاد در خطبه‎های این هفته نماز جمعه اصفهان که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) به ذکر حدیثی از امام یازدهم پرداخت و گفت: برای ادب انسان همین بس که کاری را که دوست ندارد درباره خودش انجام شود، نسبت به دیگران انجام ندهد، خودش گران‎فروشی نکند که چون دوست ندارد درباره خودش این گران‎فروشی انجام شود.

وی با تسلیت ذرگذشت آیت‎الله شرعی خاطرنشان کرد: ایشان عضو جامعه مدرسین بودند و قبل از انقلاب و بعد از انقلاب فعالیت‎های بسیار و مجاهدانه‎ای را انجام دادند، خدوم بودند، با جان و مال به انقلاب خدمت کردند و به زندان افتادند و بعد از انقلاب هم مؤسس حوزه علمیه خواهران در سطح کشور بودند.

انتخاب/امام جمعه اصفهان همچنین با تسلیت شهادت شهید کاظمی و یارانش و شهید احمدی روشن ابراز کرد: شهید احمدی روشن به دست منافقان به شهادت رسیدند، یکی از اهداف دشمن این بوده است که در بین مسلمانان دانشمندانی برای پیشبرد علم و دانش نباشد، در عراق وقتی آمریکایی‎ها مسلط شدند ده‎ها و صدها دانشمند عراقی را کشتند.

وی با اشاره به روز ۱۷ دی‎ماه سالگرد کشف حجاب به دستور رضاخان ادامه داد: رضاخان به کمک انگلیسی‎ها روی کار آمد و تا سال ۱۳۰۷ به ترکیه رفت و با آتاتورک دیدار کرد و مدتی آن‎جا ماند و بعد از ترکیه آمد و خواست که ایران را به قول غربی‎ها به حوزه تمدن برسانند، تصویب کردند که مردها باید متحدالشکل باشند و همه کت و شلوار بپوشند و بعد از آن خواست اصلی‎شان را اجرایی کردند و رضاشاه در جشن فارغ‎التحصیلی خواهران با زن و با دخترهاش در حالی که بی‎حجاب بودند، شرکت کرد.

آیت‎الله طباطبایی‎نژاد گفت: محمدرضا پهلوی می‎نویسد این اولین بار بود که در تاریخ ایران بانوان بدون حجاب در مراسم رسمی و بدون حجاب شرکت کردند و باید گفت که این موفقیت مرهون ابتکار پدرم و شجاعت مادر و خواهرانم بود، باید گفت حجاب جزو ضروریات دین است و این‎گونه حجاب را مسخره می‎کند، این نشان از کفر است، رضاخان این ملعون، این قدم را برداشت و چه قدر زنان مردم سختی کشیدند و بچه‎هایشان سقط شدند برای این‎که بدون حجاب بیرون نیایند و بسیاری از زنان مسلمان در خانه‎ها ماندند و مخفی شدند و بیرون نیامدند تا مورد ستم این جنایت‎کارها واقع نشوند.

وی با بیان این‎که امروز نیز برخی‎ها با بدحجابی در خیابان‎ها حاضر می‎شوند و راه پهلوی را ادامه می‎دهند، افزود: بر اساس احادیث خانم‎هایی که با وضع نامناسب بیرون می‎آیند، نه پدرش و نه برادرهایش غیرت دارد و نتیجه این است که خانواده از هم می‎پاشد و خیری ازش نیست و در معاملات هم باید از او کوتاه آمد که اگر غیرت و دین داشت ناموس خود را در معرض دید نمی‎گذاشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هر وقت صحبت از حجاب و کنسرت می‎شود یا صحبت‎ها و انتقاداتی درباره بی‎دینی‎ها می‎شوند، بی‎بی‎سی حرف‎های را جورواجور نقل می‎کند و بعد هم روزنامه‎های پیرو آنان حرف‎ها را نقل می‎کند و بعد هم برخی سایت‎ها، دشمن دلش می‎خواهد که ما مسیر بی‎دینی را طی کنیم،چون می‎دانند که اگر زن‎ها به فساد کشیده شوند جامعه به فساد کشیده می‎شود، همان طور که اگر زنان صالح باشند، جامعه اصلاح می‎شود، از دامن زن مرد به معراج می‎رود، زن مسلمان خوب و زن متدین، ‌خیلی مهم است.

وی با اشاره به جایگاه زن در اسلام و جامعه اسلامی تأکید کرد: اسلام بالاترین مقام را برای زن خواسته و خواسته که عزیز باشد نه این‎که طعمه‎ای برای مردان هوس‎باز باشد، امیدواریم که دستورات اسلام را کاملا اجرا کنیم.

آیت‎الله طباطبایی‎نژاد با گرامیداشت سالگرد قیام خونین حوزه علمیه قم، بیان کرد: مقاله‎ای در روزنامه اطلاعات نوشته شد که ابتدا روحانیون در ۱۸ دی و بقیه مردم در ۱۹ دی تظاهرات کردند و این شعارها را رژیم شاه تحمل نکردند که بسیاری را زخمی کردند و به شهادت رساندند و چهلم این عزیزان را در تبریز گرفتند و بعد هم در یزد و بعد هم همچنان ادامه پیدا کرد تا بیرون رفتن و اخراج شاه این نهضت ادامه داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=208474

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر