1

احمد توکلی: دوبار از کاندیداتوری قالیباف حمایت کردم اما اینبار دیگر نمی‌کنم

  • کد خبر : 208571
  • ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

رئیس هیئت مدیره سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گفت: من این گلایه را از دولت دارم که متأسفانه بر خلاف ادعاهایی که مطرح شده، هنوز کسانی که در فیش های حقوقی ارقام غیرمتعارف گرفته بودند آن را به بیت المال برنگردانده اند.

 

احمد توکلی در برنامه متن و حاشیه شبکه سه سیما گفت: من این گلایه را از دولت دارم  که، هنوز کسانی که در فیش های حقوقی ارقام غیرمتعارف گرفته بودند آن را به بیت المال برنگردانده اند.

توکلی در پاسخ به این پرسش که آیا صحبت های وزیر دادگستری که گفته است بازگردانده شده واقعیت ندارد؟ گفت: این پولها ظاهراً ۲۳ میلیارد تومان بود که هنوز برنگردانده اند و اگر این گونه ادعا می کنند، خزانه داری کل آن را تأیید کند.

توکلی تأکید کرد: همه این دریافتی های نامشروع، غیرقانونی بوده، چرا که آنها هیچ اجازه ای از شورای حقوق و دستمزد برای چنین کاری نداشتند.

اهم اظهارات نماینده سابق مجلس را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*امروز طوری فساد رسانه ای می شود که مردم می گویند همه فاسد هستند. من خودم ۲ بار از آقای قالیباف از انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردم اما با این قضایا دیگر نمی کنم.

*گاهی بررسی یک پرونده مدت ها طول می کشد. معاون اول یک دولت پس از چند سال محاکمه و یک رشوه گیر پس از ۱۳ سال محاکمه شد. مردم مطمئن باشند گزارش دهند ما رسیدگی می کنیم. فساد از بعد از جنگ در ایران آغاز شد و امروز به این نقطه رسیده است.

*مردم چرا نباید بدانند مدیران و وزرا و نمایندگان کشور چقدر حقوق می گیرند؟ آن وقت مشخص می شود فردی که برای عروسی فرزندش شاهانه مراسم گرفته از کجا آورده است. باید در یک سایت روشن مطرح شود. البته در این مورد آزادی مطبوعات مهم است. بر اساس قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات دستگاه های دولتی حق ندارند روی هر نامه ای مهر محرمانه بزنند و اگر مردم از آنها درخواست اطلاعات کردند باید ارائه کنند.

*صدا و سیما خیلی زور دارد و باید اجرای این قوانین را مطالبه کند. همه ما مسئول هستیم با فساد مبارزه کنیم. مطمئن باشید سیستم فساد دارد شبکه ای کار می کند و حتی رسانه می خرند. فساد در رسانه ها وجود دارد.

*در یکی از استانها یک نماینده مجلس زمین مفتی را از بنیاد مستضعفان و جانبازان گرفت. قاضی اول این نماینده با نفوذ را محکوم کرد و در تجدید نظر هم حکم قطعی شد. پرونده رفت در مرحله بعدی و باز هم محکوم شد و ساختمان تخریب شد و این نشان دهنده قضات سالم است.

*این افشاگری ها در روش و نیت متفاوت است. گاهی افشاگری می کنیم فرد یا مقام و نهادی را بکوبیم اما یک وقت وظیفه ای احساس می شود و برای درمان یک بیماری جای بیماری را نشان می دهیم که باید غیرخطی و غیر سیاسی باشد. اما امروز طوری فساد رسانه ای می شود که مردم می گویند همه فاسد هستند. من خودم ۲ بار از آقای قالیباف از انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردم اما با این قضایا دیگر نمی کنم.

*در مبارزه با این معضل نباید امید را از دست داد بلکه باید همواره در میدان بود و به صورت مستمر کار و امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه کرد تا به نتیجه رسید.

*نگرانی از مفاسد خوب است اما نگرانی که همراه با تحرک باشد نه از نوع خماری و سرخوردگی به ویژه اینکه ما در بررسی پرونده های مختلف به این نتیجه رسیدیم که می شود با فساد مبارزه کرد هر چند ممکن است سخت باشد چرا که میدان مبارزه است و در مبارزه حلوا حلوا نمی کنند.

*حقیقتاً رهبر معظم انقلاب در ابلاغ حقیقت کوتاهی نکرده اند و خود و اطرافیانشان نیز در این زمینه مراقبند بنابر این ما هم در هر جایگاهی چه جایگاه رسانه ای و چه نماینده مجلس و یا دیگر دستگاه ها باید وظیفه مان در این زمینه عمل کنیم و مسئولیت را به گردن همدیگر نیاندازیم.

*بالاخره حکومت مال مردم است و مردم هم همراه افراد سالم حکومت هستند البته مردم باید در این زمینه مطالبه کنند به عنوان نمونه قانون آزادی و دسترسی به اطلاعات یک حقی به انها گذشته است تا بتوانند با مراجعه به دستگاه ها از اطلاعات انها برخوردار باشند و هیچ فردی حق ندارد اطلاعاتی را که محرمانه نیست به دیگران پاسخ دهد که اینها را برای چه می خواهید.

*وقتی فساد سیستمی می شود شرایط نیز شکل خطرناکی پیدا می کند این بدان معنا نیست که کل سیستم فاسد است بلکه مرحله ای است که فاسد ها طماع ها در مجاری تصمیم گیری نفوذ پیدا می کنند و منشا اثر می شوند اگر این گونه شد حتی از طریق قانون به اهداف نا مشروع خود می رسند.

*{با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره آگاه سازی مردم از حقوق و مسئولان و مدیران}:  زمانی که مصوبه کمیسیون مربوطه در این باره در صحن مطرح شد یکی از نمایندگان با آن به صراحت مخالفت کرد در حالی که این نماینده خود عضو غیر قانونی هفت شرکت خصولتی و دولتی بود اما در نهایت مجلس به این پیشنهاد رای مثبت داد تا حقوق مسئولان و مدیران در دست عموم مردم قرار گیرد.

*در پرونده واگذاری املاک شهرداری به مدیران شهرداری و بیرون از آن جرم رخ داده بود. پس از بررسی های دقیق کارشناسی و کمک مردم که ۱۰ هزار نسخه سند در اختیار ما قرار دادند به این نتیجه رسیدیم که در واگذاری املاک تخلف و جرم رخ داده و این پرونده را به قوه قضائیه ارسال کردیم.

*{با یادآوری دعوت شهردار تهران از این سازمان برای ورود به این پرونده در عین حال در پاسخ به این پرسش که پس از اعلام نتیجه آیا دوباره آقای قالیباف همکاری کردند یا نه؟}: چندان پاسخ شهردار رضایتبخش نبود، البته دفتر شهرداری نامه ای نوشت و گغت از آنجا که این موضوع قرار است در قوه قضائیه پیگیری شود دادستانی هم خواسته تا کار را در آنجا دنبال کنیم. سازمان های نظارتی و بازرسی کار خود را در این باره انجام و گزارش دادند حتی دادستانی ۵۳ نفر از مدیران را احضار و بازپرسی کرده بود.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=208571

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر