1

وزیر دفاع ترامپ طراح تز حمله به ایران بود

  • کد خبر : 208678
  • ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ برای تصدی وزارت دفاع آمریکا در سال ۲۰۱۱ پیشنهاد حمله به تاسیسات هسته‌ای و یا یکی از پالایشگاه‌های ایران را به اوباما ارائه داده بود.

 

به گزارش واشنگتن پست، ژنرال جیمز ماتیس، فرمانده ارشد آمریکایی در خاورمیانه با بیان این ادعا که در تابستان ۲۰۱۱ موشکهایی ساخت ایران باعث کشته شدن تعدادی از سربازان آمریکایی حاضر در عراق شده مصمم بود تا با ارسال پیامی واضح به تهران مانع از ارسال موشک از سوی ایران به عراق شود.

به گفته مقامات فعلی و پیشین آمریکایی آشنا به این موضوع پیشنهاد وی که به حمایت از سفیر آمریکا در عراق و همچنین فرماندهان نظامی آمریکایی حاضر در این کشور رسیده بود حمله به ایران بود.

به گفته یکی از این مقامات که نخواست نامش فاش شود یک گزینه حمله شبانه به یکی از تاسیسات هسته‌ای و یا پالایشگاه‌های نفت ایران بود.

این پیشنهاد ماتیس سریعا به گوش کاخ سفید رسید که نظر متفاوتی درباره ممانعت از سیاستهای وقت تهران داشت. از نظر اوباما حمله به خاک ایران تنها به وخامت اوضاع و بیشتر شدن شعله تنشی منتهی می‌شد که وی وعده پایان آن را داده بود.

تسنیم/مقامات دیگر کاخ سفید نگران این مسئله بودند که پینشهاد ماتیس باعث آغاز جنگ دیگری در خاورمیانه شود. اختلاف نظر درباره نحوه واکنش به افزایش تلفات نظامیان آمریکایی در تابستان ۲۰۱۱ باعث افزایش شکاف میان اوباما و فرمانده ارشد وی در خاورمیانه شد. شاید همین اختلاف نظر باعث معرفی شدن نام ماتیس به عنوان نامزد تصدی پست وزارت دفاع آمریکا در کابینه دونالد ترامپ بوده باشد.

به گزارش واشنگتن پست با اینحال صدور مجوز برای فعالیت ماتیس علیه فرماندهان گروه‌های شبه‌نظامی در داخل عراق باعث کاهش نسبی حملات علیه نظامیان آمریکایی شد اما برای کاهش نفوذ ایران در سرتاسر منطقه کافی نبود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=208678

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر