1

آیت الله هاشمی گفتند ، نگذاریم شرایط به عقب برگردد / باید تلاش کرد همین مسیری که آغاز شده با رفع معایب ،ادامه پیدا کند

  • کد خبر : 208774
  • ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

وزیر بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی با تشریح آخرین دیدارش با آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت:‌ ایشان در آخرین روز زندگی همچنان نگران رفاه مردم و رسیدگی به فقرا و محرومان بودند.

 

سید حسن هاشمی پس از مراسم تشییع پیکر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار سلامت ایرنا افزود:‌ روز یکشنبه (۱۹ دی ماه جاری) من پس از جلسه با وزیر ورزش و جوانان، در وزارت بهداشت، در حال رفتن به بیمارستان لقمان برای افتتاح چند پروژه درمانی، از جمله تعدادی تخت ICU بودم که آیت الله هاشمی تماس گرفتند و بنده را برای ناهار دعوت کردند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه قبلا برای ناهار از طرف آقای ناطق نوری دعوت شده بودم، جلسه ناهار با آقای ناظق نوری را به زمان دیگری موکول کردم و پس از افتتاح چند پروژه درمانی در بیمارستان لقمان در ساعت یک و نیم بعد از ظهر، ناهار در خدمت ‌آیت الله هاشمی بودم.

وزیر بهداشت گفت: این اولین بار بود که ناهار را دو نفری با آیت الله هاشمی صرف می‌کردم و تاکنون سابقه نداشت که ایشان بنده را برای ناهار به صورت خصوصی دعوت کنند، در این دیدار بیش از یک ساعت دو نفری با هم صحبت های زیادی داشتیم که شاید اکنون زمان گفتن همه این صحبت ها نباشد.
وی افزود: ایشان نسبت به برخی مسائل جاری و ‌آینده کشور به خصوص مسائل مربوط به رفاه احتماعی و توجه به فقرا و محرومان صحبت کردند و تاکید کردند که در دور آینده دولت با توجه به اینکه روابط بین‌الملل ایران با کشورهای دنیا بهتر خواهد شد و شرایط اقتصادی دولت هم مناسب‌تر می‌شود، باید آرزوهای بر زمین مانده درباره محرومان و نیازمندان را حتما محقق کنیم.

**آیت الله هاشمی گفتند، نگذاریم شرایط به عقب برگردد
وزیر بهداشت ادامه داد: یک بخش مهم از فرمایش آیت الله هاشمی این بود که نباید اجازه دهیم شرایط به گذشته برگردد، که اگر برگشت هم ایران و هم انقلاب فرصتی برای بازسازی نخواهد داشت و باید حتما تلاش کرد که همین مسیری که آغاز شده با رفع معایبی که داریم، ادامه پیدا کند.
وزیر بهداشت درباره شناخت خود از آیت الله هاشمی به خبرنگار ایرنا گفت: شناخت من از ایشان، این است که ایشان انسان آزادی خواهی بودند که در بیانات و نوشته هایشان هم این نگاه مشهود است، ایشان در سن ۳۰ و چند سالگی کتاب امیرکبیر را نوشتند و نگاهشان به کشور یک نگاه آرمانخواهانه بود و آرمانگرا بودند.

**آیت الله هاشمی پرهیز از دروغ، حسد و ریا را در انس با قرآن در زندان آموخت
وی ادامه داد: شخصیت ایشان بیشتر در زندان و در انس با قرآن شکل گرفت. ایشان در زندان تفسیری بر قرآن نوشتند و این مسئله روی شخصیت آیت الله هاشمی خیلی تاثیرگذاشت و هم ترس از خدا و عدم تعلق خاطر به دنیا و پرهیز از گناهان کبیره مثل دروغ، تهمت،‌ حسد و ریا، ناشی از آن برداشت قرآنی ایشان بود. زندگی ایشان به نظر من زندگی قرآنی بود، آنجا که گذشت می کرد،‌ گذشتی بود که از قرآن آموخته بود، آنجا که صبر می‌کرد، صبر قرآنی و دستور الهی بود،‌ شخصیت جامعی بود که همه تلاشش عزت و آبرومندی اسلام و آزادی و پیشرفت کشورش ایران بود.
هاشمی ادامه داد:‌ آیت الله هاشمی به امت واحده اسلام خیلی امیدوار بود و اهتمام داشت، حیف شد، آقای هاشمی از جمع ما رفت، اگر چه ممکن است ساده لوحی باشد اما آرزو می‌کنم، ‌رفتن ایشان به این شکل که واقعا یک شوک در جامعه بود، حوادثی را مشابه زمان بعد از شهادت آیت الله بهشتی شکل دهد. زیرا آلودگی‌های ما خیلی زیاد شده است،اما از فضل و رحمت خدا ناامید نیستیم، اگر آن همگرایی و صداقتی که آن زمان داشتیم، اتفاق بیفتد، پایه‌های نظام و انقلاب مستحکم می‌شود و ایران پیشرفت می‌کند.

**انقلابیون، افراد خناس را از خودشان دور کنند
وی اضافه کرد: منظورم این است، آنها که در این انقلاب هم ریشه هستند، اختلافات را کنار بگذارند و افراد خناس را که بین‌شان نفوذ کرده‌اند، از خودشان دور کنند و اول از همه به خودشان نگاه کنند و بعد انگشت اتهام را به سمت دیگران بگیرند.
وزیر بهداشت گفت: انقلابیونی که امروز کشور را در دست دارند، یکبار دیگر باید پالایشی را در خودشان و هم در اطرافیانشان انجام دهند که بتوانند راه حضرت امام(ره)،راه شهید بهشتی و راه آیت الله هاشمی رفسنجانی را ادامه دهند.

**باور کنیم، مرگ نزدیک است
هاشمی افزود: نباید فراموش کنیم که نقطه اتکایی بعد از خداوند داریم و آن رهبری است که باید محور وحدت همه امت اسلامی باشد، امیدواریم همه از رأس تا قاعده، یکبار دیگر به اعمالمان فکر کنیم. البته مردم بالاتر از قاعده هستند، مردم پاک‌تر و شریف تر از همه مسئولان هستند، اما همه باید باور کنیم که مرگ نزدیکتر از هر چیزی به ماست.
وی گفت: در رفتن آیت الله هاشمی و در نوع مرگ این عزیز، حتما حکمتی نهمته است که برای مسئولان عبرت آموز است. امیدوارم همه عبرت بگیریم و ببینیم که فرصت خدمت همیشگی نیست، مثل ابر بهار از دست می‌رود و باید برای رفاه مردم شریف اقدام کنیم، مردمی که صحنه‌های باشکوهی را برای بدرقه آیت الله هاشمی آفریدند.
وزیر بهداشت اضافه کرد: با بدرقه باشکوه مردم، قدر و منزلت آقای هاشمی به عنوان یک روحانی صالح و مخلص نزد مردم شریف ایران بعد از چهار دهه کار اجرایی و مسئولیت مستقیم در عالی‌ترین سطوح مشخص شد، هیچ کس شاید باور نداشت که قدر و منزلت ایشان در قلب مردم با هر فکر و جریانی این قدر عزیز است.
وی گفت:‌ در بدرقه مردم، صحنه‌های باشکوهی از قدرشناسی از کسانی که به اسلام و ایران خدمت کرده اند، ‌رقم خورد. انتظار این است که گرمای این قدرشناسی در سرمای زمستان گم نشود. همه مسئولان کشور باید از این مسائل درس بگیرند و بدانند که می‌شود همه مردم و همه انرژی‌های متراکم شده را زیر پرچم انقلاب جمع کرد و از این همه انرژی و توان برای ساخت کشور و تداوم انقلاب و راه شهیدان استفاده کرد.

**میراث آیت الله هاشمی رفسنجانی چه بود؟
هاشمی درباره میراث آیت الله هاشمی به خبرنگار ایرنا گفت: اصل جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی میراث ‌آقای هاشمی رفسنجانی است که یکی از شاگردان امام راحل بود، هم ایشان و هم مقام معظم رهبری و شهید مطهری و آیت الله مهدوی کنی، کسانی بودند که در برپایی انقلاب نقش داشتند و البته مرحوم آیت الله طالقانی و از نظر من دکتر علی شریعتی و همه روحانیت مبارز و دانشگاهیان مبارز در این راه نقش داشتند.
وزیر بهداشت افزود: اگر انقلاب را مولود وحدت حوزه و دانشگاه بدانیم، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی میراث فداکاری های این عزیران و شهدای حوزه و دانشگاه است و این بالاترین میراث است که متعلق به همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان است.
وی گفت: انقلاب اسلامی میراث آیت الله هاشمی رفسنجانی و همه این عزیزان است اما نگرانیم که این انقلاب آن طور که امام راحل و این عزیزان می خواستند،‌نتواند طی طریق کند و از گزند ‌آسیب ها مصون نباشد، البته با بودن مقام معظم رهبری و نسل اول انقلاب باید امیدوار بود. چون این افراد هرگز از پا نخواهند ایستاد تا زمانی که همه را زیر خیمه انقلاب جمع ببینند.
هاشمی ادامه داد: به هر حال گاهی غفلت، منیت و گاهی خودخواهی و نفوذ افرادی که هم ریشه نیستند و چون در انقلاب و جنگ نقشی نداشته‌اند، ‌گاهی ارزان می‌فروشند و کاری می‌کنند که نتوانیم واقعیات را ببینیم و در اصلی و فرعی کردن مسائل انقلاب دچار تفرقه شویم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=208774

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر