0

در نظر امام(ره) شخص دوم انقلاب، مقام معظم رهبری بود/ هیچ چهره و نظر و اندیشه‌ای را نباید کنار امام قرار دهیم

  • کد خبر : 208883
  • ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی گفت: از صبح پیروزی انقلاب مهمترین دغدغه امام تداوم انقلاب بود، امام(ره) همواره تداوم انقلاب را در دست با کفایت مقام معظم رهبری می‌دیدند.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما درباره خصوصیات و ویژگی زندگی انسانی بود و نکته‌ای که توجه به آن دارای اهمیت است این بوده که محور در زندگانی مادی این جهان امید و آرمان است، تفاوت زندگی بشر با سایر موجودات این است که انسان در عرصه زندگانی‌اش آرزو دارد و زندگی را در شعاع یک آرمان قبول می‌کند.به گزارش افق نیوز، وی افزود: انسان در کنار این آرمان و آرزو، برنامه‌ریزی نیز می‌کند اما این برنامه ریزی در صورتی موفق است که انسان کلید تحقق آرمان و کلید رسیدن به آرزو را در دست داشته باشد و همه جوان‌ها اول جوانی دنبال همین کلید هستند. گاهی از اوقات، قدرت‌ها و ثروت‌های جهشی ناگهانی را به‌صورت آرمان برای خود تصویر می‌کنند و گاهی درصدد رسیدن به این قدرت و ثروت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: امروز سالروز حکم امام برای امامت امام جمعه تهران برای مقام معظم رهبری است. نسل سوم انقلاب، بسیاری از واقعیات نظام را ممکن است به یاد نداشته باشند و باید این واقعیات برای این‌ها بازخوانی و تحلیل شود.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: آن روزی که امام حکم امامت جمعه تهران را برای مقام معظم رهبری صادر فرمودند، خصوصیاتی بود که وقتی امروز آن‌ها را بررسی می‌کنیم واقعیاتی برای جریان سیاسی امروز ما کشف می‌شود؛ در آن زمان نمازجمعه تهران تنها تریبون نظام بود و جز در یکی دو شهر دیگر در سراسر کشور نماز جمعه‌ای وجود نداشت و نماز جمعه تهران تریبون منحصربه‌فرد نظام بود.

وی گفت: در آن زمان صدا و سیما در تیول بازماندگان نظام ستمشاهی بود و در راس آنجا نیز افرادی بودند که اعتقادی به امام و انقلاب نداشتند؛ رسانه‌های مطبوعاتی در آن روز در اختیار گروهک‌های التقاطی بود و منافقین در آنجا نفوذ کرده بودند و تنها تریبون منحصر به فرد نظام همین نماز جمعه بود.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: آن زمان امام جمعه تهران آقای منتظری بود که آن زمان به‌عنوان امید امت و امام در کشور شناخته شده بود، امام یکباره ایشان را عزل کردند و مقام معظم رهبری را به امامت امام جمعه نصب کردند و این عمل امام یک پیام خیلی قطعی داشت و نکته سوم اینکه در آن روزی که امام حکم دادند، بسیاری از شخصیت‌های برجسته انقلابی در آن زمان حضور داشتند.

وی افزود: از همان زمان در نظر امام، شخص دوم انقلاب مقام معظم رهبری بود؛ از صبح پیروزی انقلاب مهمترین دغدغه امام تداوم انقلاب بود، امام(ره) همواره تداوم انقلاب را در دست با کفایت مقام معظم رهبری می‌دیدند؛ این عمل امام یک پیام عملی بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: اینها قضایای گذشته است اما نباید به فراموشی سپرده شود؛ آن روز این جریان یک حادثه بود اما امروز که آن را بازخوانی می‌کنیم درک واقعیت است. آن روز امام برای تداوم انقلاب یک راه انتخاب کردند و آن هم مقام معظم رهبری بود.

آیت‌الله علم الهدی گفت: هیچکس نمی‌تواند و نمی‌توانست به عنوان یک وزنه در کنار رهبری قرار گیرد، آنجا که راهبرد مطرح است باید دنبال سر مقام معظم رهبری راه بیفتیم، کشور ما یک کشور آزاد است و هرکس می‌خواهد نظری دهد می‌تواند این کار را انجام دهد؛ اما نظر و اندیشه‌ای که ما باید اخذ کنیم رهنمود حکیمانه مقام معظم رهبری است. هیچ چهره و نظر و اندیشه‌ای را نباید کنار امام قرار دهیم.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=208883

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر