2

حداکثر حقوق مدیران دولتی ۱۲.۵ میلیون تومان شد

  • کد خبر : 208916
  • ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۷:۱۲

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم با بیان اینکه حداکثر حقوق جدید دو برابر حداکثر حقوق قانون مدیریت خدمات کشوری است، گفت: حداکثر حقوق ۱۲.۵ میلیون تومان تعیین شده است.

 

محمد خدابخشی

محمدخدابخشی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد بندهای ارجاعی لایحه برنامه، به کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، حداکثر حقوق مدیران ۲ برابر حداکثر حقوق می‌باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به  مصوبه مجلس در این خصوص گفت: مجموع ناخالص دریافتی ماهانه مقامات و مدیران و کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۵ و ۳۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، حداکثر ۲ برابر حداکثر حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت به کارکنان موضوع تبصره ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری می‌باشد.

به گفته خدابخشی بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری حداکثر حقوق شش میلیون و ۳۰۰هزار تومان است، با احتساب این ماده در برنامه ششم حداکثر حقوقی که به مدیران تعلق خواهد گرفت ۱۲میلیون و ۶۰۰هزار تومان  خواهد بود.

وی افزود، بر این مبنا حقوق مدیران نباید بیشتر از دوبرابر حداکثر مبلغ حقوق‌ و مزایای مستمر قابل پرداخت قانون مدیریت خدمات کشوری باشد

خدابخشی همچنین گفت: بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس تبصره ۲ ماده ۳۵ لایحه برنامه ششم توسعه را حذف شد.

طبق این تبصره، پرداخت  هرگونه  تسهیلات  بانکی  به  کارکنان  بانکهای  دولتی و  غیردولتی و موسسات مالی اعتباری به جز تسهیلات مسکن، ضروری و تعمیرمسکن برای یکبار در دوران خدمت ممنوع بوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  با اشاره به اعلام عمومی و دسترسی نهاد نظارتی به دریافتی‌های مدیران و کارکنان دولتی گفت: هدف کمیسیون از لحاظ کردن ماده مذکور این بوده که نهادهای نظارتی بتوانند در یک فضای شفاف به اطلاعات مربوط دریافتیهای مدیران دسترسی داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در پایان از بررسی جداول آماری مربوط به ارقام پیش بینی شده مانند رشد اقتصادی، تورم، نقدینگی و نرخ بیکاری در سالهای اجرای برنامه ششم در روز شنبه خبر داد.

بر اساس تصمیم قبلی دولت و مجلس  معیار بررسی حقوقهای نجومی، دریافتی بالاتر از ۲۰ میلیون تومان برای مدیران و ۱۰ میلیون تومان برای مقامات بوده است. با این مصوبه معیار جدید حقوقهای نجومی رقم ۱۲٫۵ میلیون تومان می‌باشد. به گفته خدابخشی این مصوبه مجلس تنها برای سالهای اجرای برنامه ششم یعنی از ابتدای سال ۹۶ بوده است به این ترتیب مبنای بررسی حقوقهای نجومی همان رقم ۲۰ میلیون تومان می‌باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=208916

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر