2

طراحی نخستین پژو۲۰۷i صندوق دار در ایران و معرفی دنا پلاس

  • کد خبر : 209024
  • ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

مطابق با سیاست های اقتصاد مقاومتی و براساس استراتژی صنعت خودرو ایران در پسابرجام، ارتقا و طراحی محصولات جدید را در دستور کار قرار داده و بر همین اساس برای نخستین بار طراحی پژو۲۰۷i صندوق دار در ایران را انجام داده که در نوع خود در جهان منحصر به فرد است.

به گزارش افق نیوز به نقل از ایکوپرس، کیوان وزیری قائم مقام معاونت طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو در نشست طراحی نخستین پژو ۲۰۷i صندوق دار در ایران و معرفی دنا پلاس که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: طراحی محصولات جدید از اهداف راهبردی گروه صنعتی ایران خودرو به شمار می آید و در این راستا دو محصول جدید ۲۰۷i صندوق دار و دنا پلاس برای عرضه به بازار مهیا می شوند.

 

وی تاکید کرد: اجرای پروژه طراحی پژو۲۰۷i صندوق دار در مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو ۱۰ماه زمان و حدود۵۰۰میلیارد ریال نیز هزینه داشته و پیش بینی می شود در نیمه نخست سال۹۶ تجاری سازی شده و به بازار عرضه شود.

 

وزیری ادامه داد:پژو۲۰۷i براساس تمایل مشتریان ایرانی به خرید خودروهای صندوق دار و به عنوان یک خودروی خانواده طراحی شده است تا گامی جدید در راستای افزایش رضایت مشتریان و حفظ سهم بازار برداشته شود.

 

قائم مقام معاونت طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو با اشاره به تغییرات این محصول متذکر شد: تغییرات پژو ۲۰۷i صندوق دار شامل سپرهای عقب جدید، اسپویلر، چراغ عقب جدید و دوربین دید عقب است. در این خودرو افزایش سطح استانداردهای ایمنی نیز مدنظر قرار گرفته است.

 

دنا پلاس با چهار ایربگ و سان‌روف

 

وی در ادامه این نشست گفت: همچنین متخصصان و مهندسان گروه صنعتی ایران خودرو در مرکز طراحی و توسعه این خودروسازی، مدل جدیدی از محصول دنا را طراحی کرده اند.

 

وزیری با اشاره به این که طراحی خودروی دنا پلاس صرفا توسط کارشناسان ایران خودرو انجام شده است، تصریح کرد: در ساخت ماشین آلات مورد نیاز خط جدید تولید، همکاری هایی با شرکت های بین المللی صورت گرفته است.

 

وی همچنین به زمان و هزینه اجرای این پروژه هم اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه دنا پلاس ۱۴ماه طول کشیده و ایران خودرو بیش از ۵۰۰میلیارد ریال برای آن سرمایه گذاری کرده است. دنا پلاس نخستین خودروی داخلی است که با چهار ایربگ ساخته شده و از این جهت در سطح مطلوبی از استانداردهای ایمنی قرار دارد.

 

وزیری با بیان این که دنا پلاس دارای امکانات و تجهیزاتی است که برای نخستین بار در یک خودروی ساخت داخل با برند ملی وجود دارد،افزود: این محصول با طراحی و نصب کیسه های هوای جانبی، با چهار ایربگ وارد بازار می شود. همچنین دنا پلاس، نخستین محصول ملی است که با سان‌روف In-Built ،دوربین دید عقب و جایگزینی سیستم چندرسانه ای جدید با مالتی مدیای فعلی به بازار عرضه می شود.

 

وی به دیگر تغییرات این خودرو نیز اشاره کرد و گفت: تحول گرافیک داخلی چراغ ها، باعث جذابیت بیش‌تر خودرو شده البته شکل کلی چراغ و ابعاد فیزیکی آن بدون تغییر باقی مانده است.

 

وزیری ادامه داد: افزودن لامپ های ال ای دی به خودرو به عنوان چراغ دید در روز یا روزنما (daytime running lights) و نیز چراغ‌های کوچک (position lights) از جنس نئون که در خودروهای روز دنیا مثل آئودی، ب ام و، مرسدس بنز و … هم دیده می شوند، از جمله تغییرات در چراغ های این خودرو به شمار می روند. در چراغ های عقب نیز تغییراتی، البته کم تر از جلو، اعمال شده و چراغ های کوچک نئونی در این قسمت نیز دیده می شوند.

 

قائم مقام معاونت طراحی و توسعه محصول جدید ایران از دیگر مشخصات دنا پلاس را طراحی خطوط روی درهای جانبی دنا پلاس مانند خودورهای مدرن امروزی و امتداد آن به روی گل‌گیر عقب عنوان کرد.

 

گفتنی است، این بهبودها براساس نیازسنجی بازار و خواست مشتریان انجام شده و با عرضه آن نیاز این بخش از بازار و مشتریان پوشش داده خواهد شد

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=209024

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر