2

آغاز استعفای مدیران البرز برای شرکت در انتخابات شوراها/ آقایان لطفا کارها زمین نماند

  • کد خبر : 209099
  • ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۸:۵۰

طی روزهای اخیر برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و همچنین مدیران شهری برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از سمت خود استعفا کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: آغاز استعفای مدیران البرز برای شرکت در انتخابات شوراها/ آقایان لطفا کارها زمین نماند

افق نیوز/ بر اساس قانون و روال سال‌های گذشته، کاندیداهایی که قصد حضوردر انتخابات مجلس شورای اسلامی و یا شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارند، باید مدتی پیش از ثبت نام از سمت خود استعفا دهند.

قانون‌گذار این شرایط را با هدف عدم استفاده از امکانات دولتی و عمومی از سوی کاندیداها در نظر گرفته است، تا هم کاندیداهای انتخابات برای مردم و مسؤولان دستگاه‌های نظارتی و هیئت‌های نظارت مشخص شده و هم فرصت سوءاستفاده از امکانات دولتی و عمومی از کاندیداها به حداقل برسد.

برای انتخابات مجلس و شوراها، زمان استعفای داوطلبان متفاوت است. پیش از این در قوانین انتخابات، کاندیداهای مجلس باید ۶ ماه و کاندیداهای شوراها دو ماه پیش از ثبت نام در انتخابات از سمت خود استعفا می‌کردند.

اما این قانون مشکلاتی را نیز به همراه داشته است. این مشکلات در زمان برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیشتر می‌شود، چرا که بخش زیادی از مدیران اجرایی و همچنین کارکنان و مدیران شهرداری‌ها، هر چهار سال یک بار قصد شرکت در انتخابات را داشته و استعفای دو ماه زودتر آنها، بخش مهمی از کارها و امور اجرایی را اختلال روبه‌رو می‌کرد.

به همین خاطر، قوانین مربوط به زمان استعفای مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها برای شرکت در انتخابات شوراها در این دوره تغییر کرده است.

چند روز قبل علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان این که قانون مرتبط با شرایط استعفای داوطلبان انتخابات شورا ها اصلاح شد، گفت: مدیران اجرایی که قصد داوطلب شدن در این انتخابات را داشته باشند در همان روز نام نویسی باید از سمت های خود استعفا کنند.

وی افزود: تا پیش از این داوطلبان این انتخابات مانند کارکنان شهرداری و شهرداران باید از دوماه پیش ازنام نویسی استعفا می کردند.

با این وجود در شهرهای مختلف استان البرز شاهد استعفاهایی از سوی کارکنان شهرداری‌ها و مدیران شهری برای شرکت در انتخابات دوره پنجم شوراها هستیم.

در همین ارتباط روز گذشته یکی از شهرداران مناطق دوازده‌گانه کرج از سمت خود استعفا کرد.

وی که به دلیل عدم تبلیغات زودهنگام از ذکر نامش در این گزارش خودداری می‌شود، به صراحت به خبرنگار فارس در کرج گفت که قصد ورود به انتخابات شورای شهر کرج را داشته و به همین دلیل از سمت خود استعفا داده‌ام.

همین روند در دیگر مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری کرج نیز مشاهده می‌شود.

این استعفاها با انتقاد مدیران ارشد شهری در کرج روبه‌رو شده و آنها معتقد هستند که استعفاهای زودهنگام، منجر به اخلال در روند خدمت‌رسانی و اجرای برنامه‌ها و طرح‌های پیش‌بینی شده به ویژه در هفته‌های پایانی سال منجر می‌شود.

از سوی دیگر با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی مدیریت شهری و عمر دوره چهارم شوراها هستیم، شهرداران زمانی که با استعفای معاونان و کارکنان ارشد خود روبه‌رو می‌شوند، نمی‌توانند جایگزین مناسبی را برای این سمت‌ها در این مدت محدود پیدا کرده و مجبور می‌شوند که به صورت سرپرستی اداره آن بخش را دنبال کنند و این امر به طور قطع آسیب جدی به یکپارچگی مدیریت شهری وارد خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=209099

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر