6

اختصاصی/عدم توجه دولت به چالش کمبود مواد اولیه برای صنایع کوچک اشتغال‌زا

  • کد خبر : 209258
  • ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱

عضو هیئت رئیسه سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی کشور گفت: صنایع بالادستی انرژی‌بر اکثرا با رانت رشد کرده و مورد حمایت دولت هستند و این درحالی است که صنایع کوچک و متوسط که بیشتر اشتغال‌زا و کارآفرین هستند، مورد غفلت واقع شده‌اند. 

“امیرحسین کاوه ” عضو هیئت رئیسه سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی کشور در گفتگو با خبرنگار افق نیوز، ضمن انتقاد نسبت به برخورد دولت در قبال صنایع کوچک و متوسط در کشور اظهار داشت: مواد اولیه مورد نیاز داخلی کشور باید قبل از اینکه از سوی کارخانه‌های مادر در اختیار صادرات قرار بگیرد به صنایع پایین دستی و تکمیلی داخلی ارائه شود.

وی ادامه داد: صنایع پایین دستی و تکمیلی که اکثرا صنایع کوچک و متوسط هستند در حال حاضر با چالش عدم دسترسی به مواد اولیه مناسب روبرو هستند و آن‌ها انتظار دارند امتیازات کشور در حوزه ذخایر داخلی در اختیار آن‌ها هم قرار بگیرد.

کاوه با اشاره به اینکه اکنون تمام یارانه‌های انرژی و گازی به صنایع بالادستی تعلق می‌گیرد، بیان داشت: این مزایا بوسیله صادرات در اختیار صنایع خارج از کشور قرار می‌گیرد و این امر به گونه‌ای است که قیمت مواد اولیه تولید این صنایع برای مصرف داخلی گرانتر از قیمت صادرات مواد اولیه تمام می‌‌شود.

عضو هیئت رئیسه سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی کشور با تاکید براینکه ما در حال پیگیری این موضوع از طریق دولت و مجلس هستیم، گفت: یکی از راهکارها برای حل این معضل لغو معافیت‌های صادراتی کالاهای خام در ارزش افزوده پایین مانند پتروشیمی‌ها و ورق‌های فولادی است.

وی تصریح کرد: صنایع بالادستی انرژی‌بر اکثرا با رانت رشد کرده و مورد حمایت دولت هستند و این درحالی است که صنایع کوچک و متوسط که بیشتر اشتغال‌زا و کارآفرین هستند، مورد غفلت واقع شده‌اند.  

کاوه خاطرنشان کرد: این مشکل طی جلسات متعددی به ویژه در اتاق بازرگانی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و در این رابطه بیانیه‌ای هم صادر شده و ما به طور حتم این موضوع را از طریق دولت و مجلس پیگیری خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=209258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر