2

مذاکره با چینی‌ها برای ‌ساخت راه‌آهن بوشهر-شیراز/ توسعه بندر بوشهر با ساخت جزیره نگین از منابع غیردولتی

  • کد خبر : 209281
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با طرف چینی برای آغاز سرمایه‌گذاری و عملیاتی کردن پروژه راه‌آهن شیراز – بوشهر و توسعه بندر بوشهر با ساخت جزیره نگین از منابع غیردولتی خبر داد.

‌به گزارش افق نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی در جلسه شورای حمل و نقل و مسکن استان بوشهر ‌بیان کرد: بوشهر به عنوان استانی که نگین خلیج فارس است می‌تواند در جهت توسعه ایران نقش آفرینی کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اولین کار ما برای توسعه بوشهر، توسعه بندر بوشهر بود که در سال ۹۳ آغاز شد؛ بندر بوشهر کاملا به شهر ملحق شده بود و فضا برای توسعه نداشت بنابراین باید فکری برای توسعه بندر می‌شد.

وی ادامه داد: توسعه بندر بوشهر بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه داشت و در شرایط تنگنای مالی امکان هزینه‌کرد آن از منابع دولتی نبود‌ در این راستا اولین بندری که با استفاده از منابع غیردولتی توسعه دادیم بندر بوشهر است.

وزیر راه و شهرسازی به بازدید خود از جزیره در حال ساخت نگین واقع در بندر بوشهر اشاره کرد و گفت: دو نکته ارزشمند در این بازدید وجود داشت؛ نخست آن که کارگاه زنده و فعال است، دوم این که پسکرانه خوبی در بندر ایجاد شده که فضای توسعه بوشهر را در پی خواهد داشت.

آخوندی توسعه بوشهر را توسعه دریامحور دانست و گفت: ایجاد این پسکرانه امکان سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند و با ساخت جزیره نگین و امکان پهلوگیری کشتی‌های ۵۰ هزار تنی شاهد ارتقای کیفیت زندگی مردم بوشهر خواهیم بود.

وی ادامه داد: نحوه دسترسی به جزیره نگین و بندر بوشهر اهمیت زیادی دارد که‌ امیدواریم با ساخت جاده پیرامونی و اتصال راه‌آهن به بندر شاهد حمل و نقل ترکیبی بین دریا، زمین و ریل در بوشهر باشیم.

وی با اشاره به فرسایش زیاد بندر در نتیجه رطوبت زیاد افزود: در شرایط خاص بندر بوشهر تعمیر، نگهداری و مرمت‌ بندر مطرح است و این پروژه طی برنامه کاملی در استان در حال اجرا است.

آخوندی ادامه داد: به دنبال سرمایه‌گذار بین‌المللی برای ساخت فرودگاه جدید بوشهر هستیم و همچنین توسعه فرودگاه فعلی باید در دستور کار قرار بگیرد، زیرا نقش تعیین کننده‌ای برای آینده استان خواهد داشت.

آخوندی به درخواست‌های نمایندگان استان برای عملیاتی کردن راه‌آهن شیراز-بوشهر بعد از ۱۲ سال اشاره کرد و گفت:‌ بوشهر برای ما بسیار مهم بود و به همین دلیل در سفر به چین یکی از موضوع‌های مهم مذاکره با تعدادی از شرکت‌های چینی، سرمایه‌گذاری و مشارکت در ساخت راه‌آهن بوشهر – شیراز بود.

وی گفت: در این شرایط امکان فعال کردن این پروژه از محل بودجه دولت وجود ندارد و باید به دنبال تامین مالی بین‌المللی برویم.

وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت شرکت‌های چینی در حال بررسی پیشنهاد ما هستند و امیدوارم با دریافت پیشنهاد روشنی از طرف چینی‌ها برای آغاز سرمایه‌گذاری، پروژه‌ای که ۱۲ سال است متوقف شده به یک برنامه عملیاتی تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=209281

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر