4

بسته حمایتی «پلاسکو» ایجاد می‌شود / بیمه نشده‌های پلاسکو نگران نباشند

  • کد خبر : 209385
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴

وزیر رفاه با اشاره به این که بسته حمایتی و ویژه برای پلاسکو را در هیئت دولت تعریف خواهیم کرد، نسبت به حمایت از بیکاران این مجموعه تولیدی از جمله بیمه‌ نشده‌ها تاکید کرد: کاری خواهیم کرد تا پلاسکو نماد تولید ایرانی و فداکاری آتش‌نشانان در ایران شود.

ربیعی

به گزارش افق نیوز/علی ربیعی با حضور در ایستگاه آتش‌نشانی شماره یک میدان حسن‌آباد تهران و دیدار با آتش‌نشانان این ایستگاه یاد جان‌باختگان آتش‌نشان و همکاران این ایستگاه را گرامی‌ داشت و عنوان کرد: آتش‌نشانان نماد اخلاق در جامعه هستند و آدم‌هایی که برای جان انسان‌ها از جان خود می‌گذرند سمبل اخلاق به حساب می‌آیند.

وی با گریزی به فداکاری رزمندگان در جبهه‌ها عنوان کرد: در جبهه‌ها رزمندگانی داشتیم که خود را بر روی مین می‌انداختند و امتداد راه‌ آنها را در  فداکاری امروز آتش‌نشان‌ها می‌بینیم.

ربیعی با اشاره به این که بنده به عنوان یک عضو دولت از اخلاق و انسانیت آتش‌نشانان درس می‌گیرم، گفت: شیرین‌ترین چیزی که هر انسانی دارد جان او است که آتش‌نشان‌ها آن را نثار می‌کنند.

* همه آتش‌نشانان مجروح در تمام حوادث رایگان درمان تکمیلی می‌شوند

وی همچنین در جمع خبرنگاران درباره اقدامات وزارت مطبوع خود برای آتش‌نشانان گفت: ما چند دسته کار را  برای آتش‌نشانان چنین حوادثی انجام خواهیم داد، اول این که مستمری آنها را صد در صد پرداخت خواهیم کرد و هر آتش نشانی که مجروح شود تمام هزینه درمان تکمیلی آنها را پرداخت خواهیم کرد.

ربیعی ادامه داد: همچنین در مورد سختی کار آتش‌نشانان نیز بخصوص کسانی که بیمه تامین اجتماعی دارند، شرایط آنها را بهتر خواهیم کرد و آنهایی هم که زیر مجموعه دولت هستند درباره سختی کار آنها اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

* مشاوره‌های حمایتی روان در بلاها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به تقویت آغاز طرح مشاوره حمایت‌های روان در بلاها اشاره کرد و افزود: پس از حادثه پلاسکو بیمه‌های مربوط به حمایت‌های روان با کمک نهادهای غیر دولتی و NGOها برای کمک به آسیب‌دیدگان این حادثه فعال شدند و از این طرح الگوسازی خواهیم کرد برای تمام افرادی که در چنین حوادثی دچار آسیب می‌شوند، تا بتوانیم مساعدت‌هایی مانند مددکاران به آنها ارائه دهیم تا به زندگی عادی برگردند.

* بیمه بیکاری برای بیکار شدگان پلاسکو/ بیمه نشده‌ها نیز نگران نباشند

وی همچنین درباره مسئله کسب و کار فعالان در ساختمان پلاسکو نیز گفت: پلاسکو یک فضای کسب و کار بود و ۹۸ درصد فعالان آن بنکدار بودند. بنابراین کسانی که بیمه بودند اعلام کردیم می‌توانند از روز یکشنبه برای ایجاد پرونده بیمه بیکاری مراجعه کنند و حتی صبح امروز در جلسه وزارت کشور طرحی مطرح شد تا مکانی برای استقرار فعالان این ساختمان برای تولید ایجاد شود تا کسب و کار آنها ادامه پیدا کند.

ربیعی درباره سرنوشت بیمه نشده‌های فعال در پلاسکو نیز گفت: آنها نیز هیچ نگران نباشند زیرا از آنها نیز حمایت خواهیم کرد. زیرا طرحی در دولت خواهیم داشت تا کسانی هم که بیمه نداشته‌اند در یک مدت زمان مشخصی از آنان حمایت به عمل آِید و شغل جدیدی پیدا کنند و همچنین هر کارگاه تولیدی نیز بیکار شده‌های پلاسکو را به کار گیرند تسهیلات ویژه دریافت خواهند کرد که از جمله می‌توان به وام‌های با بهره ۴ تا ۹ درصد اشاره کرد و سود بانکی آن را تامین اجتماعی پرداخت خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طی تصمیماتی که با هیئت مدیره پلاسکو نیز مطرح شد در صدد هستیم این ساختمان طی ۳ سال دوباره ساخته شود، خاطرنشان کرد: در پلاسکو لباس ایرانی تولید می‌شد بنابراین باید پلاسکو به نماد تولید ایرانی و فداکاری آتش‌نشانان تبدیل شود، به طوریکه تندیس این حادثه در تمام خانه‌های ایرانی جای گیرد.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=209385

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر