1

اگر به شرایط قبل از برجام بازگردیم طرف مقابل شگفت‌زده می‌شود

  • کد خبر : 209410
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با بیان اینکه ایران ناقض برجام نخواهد بود، گفت: اگر روزی نظام اراده کند به شرایط قبل از برجام بازگردد، همانطور که آقای ظریف اعلام کرد آنان شگفت زده خواهند شد.

به گزارش  افق نیوز/ علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، آمادگی برای غنی‌سازی صد هزار سو در یکسال و نیم را نمونه‌ای از بازگشت هسته‌ای به دوره پیش از برجام در صورت نقض این توافق از جانب آمریکا دانست.

علی‌اکبر صالحی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما در پاسخ به مواضع ضد برجام مقامات دولت ترامپ افزود: اکنون نمی‌خواهم قضاوت پیشاپیشی در این خصوص کنم باید صبر کنیم ببینیم دولت جدید آمریکا به طور عملیاتی چه تصمیماتی اتخاذ خواهد کرد.

وی گفت: تاکنون صرفاً با حرف و حدیث مواجه بوده‌ایم ما مبنای واکنش خودمان را بر این گونه اظهارت نمی‌گذاریم، بلکه مبنای واکنش ما، اقدامات و تصمیمات واقعی است؛ امیدوارم چنین روزی پیش نیاید.

صالحی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما آغاز کننده نقض برجام نخواهیم بود این مطلب مهمی است؛ موضوع دیگری که ایشان فرمودند این است که اگر آنان برجام را نقض کنند این آمادگی در صنعت هسته‌ای وجود داردکه در یک سال و نیم بتوانیم به ظرفیت غنی سازی ۱۰۰ هزار سو برسیم.

معاون رئیس جمهور گفت: البته این فقط نمونه‌ای از امکان بازگشت به شرایط قبل از برجام است، در حالی که توان ما خیلی بالاتر از پیش از توافق هسته‌ای است.

وی افزود: قبل از برجام ظرفیت غنی سازی ما ۲۰ هزار سو بود که ۱۰ هزار سوی آن فقط نصب شده بود و کار نمی‌کرد، بنابراین ما پل‌های پشت سرمان برقرار است.

صالحی تاکید کرد: اگر روزی نظام اراده کند که به شرایط قبل از برجام بازگردیم همانطور که آقای ظریف اعلام کرد آنان شگفت زده خواهند شد البته امیدواریم چنین موضوعی پیش نیاید.

رئیس سازمان نیروی انرژی اتمی گفت: ما می‌خواهیم که برجام باقی بماند زیرا آن را متضمن منافع ملی، منطقه‌ای و جامعه جهانی می‌دانیم و نمی‌خواهیم شاهد اتفاقی باشیم که وادار به عکس‌العمل شویم.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=209410

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر