1

مطالعه و طراحی خودروهای برقی با سرعت در حال انجام است

  • کد خبر : 209458
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۹:۵۸

مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا: با توجه به لزوم آینده نگری و رسالت سایپا در راستای توسعه محصولات جدید مطابق با نیاز مشتریان و سازگار با محیط زیست، مطالعه و طراحی خودروهای برقی با سرعت در این مرکز در حال انجام است.

به گزارش سایپانیوز، علیرضا مصدقی مدیرعامل تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا با بیان مطلب فوق گفت: این مرکز با انجام مطالعات و تعریف مشخصات محصول هدف بر روی پلتفرم ایکس ۲۰۰ خود، اقدام به تعریف فاز نمونه سازی خودروی برقی با همکاری شرکت صاحب نام اروپایی و یکی از دانشگاه های درجه یک کشور کرده است.

مصدقی افزود: با توجه به تمرکز آلودگی هوا در کلان شهرها، یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا، توسعه خودروهای برقی در کلان شهرهاست.

مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا تصریح کرد: باتوجه به چشم انداز سایپا در خصوص مطرح شدن به عنوان خودروساز جهانی از یک طرف و محدودیت های قابل ملاحظه پیشرو درخصوص تولید گازهای گلخانه ای و استانداردهای آلایندگی از طرف دیگر، با درک درست از شرایط محیطی و جهانی، برنامه ریزی مناسب و تدوین نقشه راه توسعه تکنولوژی خودروهای برقی و زیرسیستمهای مربوطه در سایپا صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: استفاده از پیشرانه های الکتریکی به دلیل مزایای آن از جمله بازده بالا، تمیزی، بی سر و صدا بودن و شتاب بالا در شرایط فعلی ضروری است.

مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا گفت: امروزه به دلایل آلودگیهای ناحیهای و اثر جهانی گازهای گلخان های و همچنین پیشرفت های بسیاری که در تکنولوژی و بهبود عملکرد و قابلیت باتری ها و محرکه های برقی به وجود آمده، کاربرد و همه گیرشدن خودروهای برقی بیش از گذشته ضروری است، به نحویکه چندین خودروساز اقدام به تولید و عرضه انبوه این خودروها به بازار کرده اند و موسسات بسیار معتبر مطالعاتی نیز در زمینه استراتژی و آینده نگری تکنولوژیهای مرتبط با انرژی و حمل ونقل، پیشبینی کرده اند که تا سال ۲۰۲۰ میلادی، ۲۰ میلیون و تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۱۰۰ میلیون خودرو برقی و حدود ۴۰۰ میلیون دوچرخه، سه چرخه و چهارچرخه برقی در جاده های دنیا مجهز به پیشرانه های الکتریکی خواهند بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=209458

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر