2

مراقب بمب‌های متحرک باشید

  • کد خبر : 209549
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۸:۴۹

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت درستی بر مخازن سوخت مورد استفاده توسط خودروهای دوگانه ‌سوز صورت نمی‌گیرد.

سیدمهدی مقدسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حادثه دلخراش پلاسکو و هزینه‌هایی که به جامعه تحمیل کرد، اظهار کرد: توجه ویژه به ایمنی مخازن خودروهای دوگانه سوز و نظارت دقیق و مستمر در این خصوص نکته مهمی است که باید مورد توجه وزارتخانه‌های نفت و صنعت قرار بگیرد تا شاهد حوادث دلخراش در سطح شهرها نباشیم.

وی با بیان اینکه «ایران در دنیا از بیشترین آمار خودروهای دوگانه‌سوز برخوردار است» افزود: در راستای حفظ ایمنی مخازن مورد استفاده در این خودروها براساس استانداردها این مخازن باید هر سه سال یکبار کنترل چشمی شده و هر پنج سال یکبار باز شده و مورد تست‌هایی مختلف قرار بگیرند و در نهایت این مخازن باید هر ۱۵ سال یکبار تعویض شوند.

مقدسی با ابراز تاسف از عدم انجام نظارت کامل در این خصوص اظهار کرد: واقعیت این است که هر یک از این مخازن در صورت عدم رعایت نکات ایمنی می‌توانند به مثابه بمب‌هایی متحرک در سطح شهر باشند و اگر نظارت درستی در خصوص آنها صورت نگیرد، آسیب‌پذیری ما در این بخش افزایش پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه «رعایت استانداردها و موارد ایمنی در این زمینه مطلوب نیست» به وزارتخانه‌های نفت و صنعت و سازمان استاندارد در رابطه با توجه ویژه به این بخش هشدار داد و گفت: توجه به این بخش باعث خواهد شد که در آینده شاهد حوادث دلخراش در سطح شهر نباشیم، در این راستا نظارت دوره‌ای بر این مخازن به میزان قابل توجهی خطرات موجود در این عرصه را کاهش می‌دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=209549

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر