1

حاجی‌بابایی: استراتژی ما در انتخابات کسب ۵۱ درصد از آرا است

  • کد خبر : 209598
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۷:۰۴

عضو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، گفت: حرکت ما در انتخابات برای به دست آوردن ۵۱ درصد آرا است و ما برای کسب ۵، ۱۵ یا ۲۰ درصد از آرا نمی‌خواهیم وارد میدان شویم.

 

به گزارش افق نیوز، حمیدرضا حاجی بابایی طی سخنانی در نشست «چشم‌انداز اهداف و راهبردهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که در پژوهشگاه امام محمد باقر (ع) برگزار شد، اظهار کرد: از مدت‌ها پیش بحث بود که آیا می‌توان با توجه به وضعیتی که در حال حاضر در کشور وجود دارد و فارغ از اینکه کدام دولت بر سر کار است، با یک نگاه عمیق به مسیری رهنمون شویم که بتوانیم کسانی را که دل در گرو انقلاب و اسلام دارند با یکدیگر همراه شوند و جمع‌بندی دقیقی از مسائل داشته باشند.

وی افزود: نتیجه بحث‌های ما این شد که با افراد گوناگون به مشورت نشستیم و در نتیجه به این رسیدیم که یک جبهه مردمی باید به وجود بیاید که نماد انقلاب ما باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز دیگر نمی‌شود بحث‌های جناحی و سیاسی مختلف را برای بیرون رفتن از وضعیت فعلی دنبال کرد، گفت: هر چند که موضوعات جناحی و مسائل سیاسی جایگاه خود را دارند اما لازم است در حال حاضر فراتر از مسائل جناحی و سیاسی گام برداریم تا معنای انقلابی بودن را که رهبری مطرح کرده‌اند، محقق کنیم.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه ما در یک پیچ تاریخی از حیات انقلاب قرار داریم، بیان کرد: جمهوری اسلامی باید با توجه به نقشی که در منطقه و جهان ایفا می‌کند، با یک انرژی و نیروی تازه مسیر خود را ادامه دهد.

عضو هیات موسس جبهه نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: ما می‌خواهیم حرکتی انجام دهیم که همه را با خود همراه کنیم نه اینکه موکل همه شویم و بگوییم آنها چه کنند بنابراین به این جمع‌بندی رسیدیم که لازم است برای تشکیل این جبهه، ۱۰ نفر کار را به عنوان هیات موسس شروع کرده و تا حدی جلو ببرند و سپس تصمیم گرفته شود که این مسیر چگونه ادامه پیدا کند که در نهایت تصمیم‌گیری برای مسائل مختلف با همراهی همه اعضا باشد.

وی گفت: ما برای رسیدن به اهداف‌مان در نظر گرفتیم که مجمعی را تحت عنوان مجمع حامیان نیروهای انقلاب اسلامی تشکیل دهیم تا تحت عناوین استان‌ها، اقشار مختلف و احزاب و گروه‌هایی که با این جبهه همراه هستند کار را پیش ببریم.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۲ قشر از اقشار مختلف جامعه با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی همراه شده‌اند، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که متناسب با اقشاری که حامی ما هستند کارها را به آنها بسپاریم تا آنها هر طور که صلاح باشد و تا جایی که می‌توانند اقدامات را مدیریت کنند و کارها ادامه پیدا کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کار جبهه نیروهای انقلاب اسلامی لزوما برای انتخابات نیست، اظهار کرد: ما چه در انتخابات برنده باشیم و چه بازنده باید یک حرکت مردمی را شکل دهیم تا آنچه که امام و رهبری می‌خواستند محقق شود. ما کارهای زیادی در گذشته انجام داده‌ایم و کمتر از آن نتیجه گرفته‌ایم که یکی از دلایلش این بود که تصمیمات‌مان را علنی نمی‌کردیم و حال به دنبال این هستیم تا تصمیمات‌مان را با همراهی عموم مردم بگیریم.

حاجی بابایی تاکید کرد: ما آمده‌ایم و گفته‌ایم که حرکت‌مان باید عمومی شود تا همه کسانی که در این کشور هستند و دل در گرو انقلاب دارند شریک عمل باشند البته ما هیچ وقت اعتقاد نداریم که در مسیری که حرکت کرده‌ایم هیچ اشکال و ابهامی نبوده است. همیشه می‌شود بهتر از آنچه که انجام شده است عمل کرد اما در نهایت معیار ما این است که آن راهی را انتخاب کنیم که اشکالات کمتری داشته باشد.

وی اظهار کرد: ما باید برای انتخابات ۵۱ درصد از آرا را به دست آوریم و طرف مقابل ۴۹ درصد از آرا را به خود اختصاص دهد و این استراتژی به هیچ وجه قابل تغییر نیست و هیچ بدیلی برای آن وجود ندارد. نیروهای انقلاب باید در این مسیر حرکت کنند و کارها را طوری پیش ببرند که بتوانند آن ۵۱ درصد را به دست آورند که اگر این کار را نکنیم و تحمل همراهی با یکدیگر را نداشته باشیم محکوم به شکست خواهیم بود.

وزیر سابق آموزش و پرورش ادامه داد: ما مشخصا باید ویژگی‌های خودمان را برای به دست آوردن آن ۵۱ درصد تعریف کنیم و از مجموع این ویژگی‌ها معدلی را به دست آوریم تا مشخص شود آنچه که باید برای دستیابی به رای بالاتر در انتخابات محقق شود چیست.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه حرکت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در سراسر کشور انجام شده است، اظهار کرد: وقتی ۱۰ نفر به عنوان هیات موسس انتخاب شدند و نیز وقتی همه کسانی که در این جبهه هستند باید به محقق شدن این اهداف کمک کنند، در نتیجه همگی ما باید به آنچه که توسط اعضای هیات موسس و سایر حامیان این جبهه گرفته می‌شود پایبند باشیم چرا که حرکت ما همانطور که بر آن تاکید کردم برای به دست آوردن ۵۱ درصد آرا در انتخابات است و ما برای ۵، ۱۵ یا ۲۰ درصد آرا نمی‌خواهیم وارد میدان شویم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جبهه نیروهای انقلاب اسلامی برای این آمده است که یک نه به وضع موجود بگوید چرا که مسائلی در طول دهه‌های گذشته اتفاق افتاده است که نه با رضایت خدا همراه بوده و نه امام و رهبری آن را برای ما آورده‌اند.

وی افزود: شما به این نوع از حرکت اشرافی‌گری که در کشور در حال شکل‌گیری است نگاه کنید که طی آن عده‌ای حقوق‌های آنچنانی می‌گیرند و البته موضوع حقوق‌های آنچنانی اهمیتش کمتر از این است که این عده معتقدند حق ماست که چنین پولی را به ما بدهید و اگر ندهید می‌رویم و این کشور بیکار می‌ماند و بر زمین می‌خورد. این یک تفکر انحرافی و خطرناک است که از نوع برداشت عده‌ای از نظام و انقلاب به وجود آمده است.

حاجی بابایی ادامه داد: دوستان ما باید بدانند که جبهه مردمی نیروهای انقلاب می‌خواهد بگوید که ما آمده‌ایم که بر کار آن بخش‌هایی از نظام را که در سطح عالی عمل کرده‌اند و کم هم نیستند صحه بگذاریم و آن بخش‌هایی که دچار ایرادات و اشکالاتی بودند را نیز اصلاح کنیم چرا که این وضعیت اقتصادی و بیکاری فراوان به هیچ وجه قابل قبول نیست و مردم ما نیز که مردمی بی‌نظیر هستند به خاطر امام و انقلاب بوده است این سختی‌ها را تحمل کرده‌اند.

عضو هیات موسس جبهه نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: برای انجام دادن چنین کاری باید همه ما صادقانه کنار هم قرار بگیریم و این و آن را جلو نیندازیم تا بتوانیم در نهایت به اصولی باز گردیم که مردم بر آن ایستاده‌اند و برایش به میدان می‌آیند.

وی در پایان اظهار کرد: نگاه دخالت‌گونه بیگانگان در داخل کشور روز به روز افزایش می‌یابد و در این شرایط باید همه جریاناتی که با انقلاب هستند خود را به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی متصل کنند.

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=209598

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر