2

مسئولان به جای فرافکنی در مورد حادثه پلاسکو به فکر امنیت مردم باشند

  • کد خبر : 209644
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

دادستان کل کشور گفت: مسئله مقاوم‌سازی ساختمان از عهده یک دستگاه خارج است و باید همه مردم و دستگاه‌ها و شهرداری و شورای شهر در این قضیه تلاش کنند.

 

به گزارش خبرنگار حقوقی، حجت‌الاسلام منتظری در جمع خبرنگاران درنشست سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ساختمان پلاسکو گفت: مسئله ایمن‌سازی یک موضوعی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. عمده مسئولیت آن به عهده شورای شهر، شهرداری و وزارت کشوراست. به نظر بنده در این گونه حوادث به جای فرافکنی و دادن رنگ و بوی سیاسی به این مسئله، باید به فکر مردم و امنیت آنان باشیم.

اتفاق پلاسکو می‌تواند تلنگری برای همه مسئولان باشد

او افزود: هر مقامی نسبت به مسئولیت‌ و جایگاه‌اش مسئول است. مسئله مقاوم‌سازی ساختمان از عهده یک دستگاه خارج است و باید همه مردم و دستگاه‌ها و شهرداری و شورای شهر در این قضیه تلاش کنند. اتفاق پلاسکو می‌تواند تلنگری برای همه مسئولان باشد.

نمونه‌های فراوانی مانند ساختمان پلاسکو در تهران و سایر شهرها داریم

این مقام عالی قضایی تصریح کرد: ما نمونه‌های فراوانی مانند ساختمان پلاسکو در تهران و سایر شهرها داریم از این رو اقتضا می‌کند برای امنیت مردم به فکر آنها باشیم. متاسفانه در برخی موارد که ما شاهد قضایی شدن این پرونده‌ها بودیم، متوجه شدیم که قصور از ابتدای امر و از همان ابتدای صدور مجوز نقشه برداری و نظارت در ساخت وجود داشته است.

بافت فرسوده احتیاج به تغییر دارد

منتظری افزود: مهندسان ناظر باید با وجدان کاری عمل کنند. بخش‌‌های مختلفی در این مسئله دخیل هستند تا هرکس باید به وظیفه خود عمل کند.

او با تاکید براینکه بافت فرسوده احتیاج به تغییر دارد، اظهارکرد: امیدواریم از دل این حادثه ناگوار یک خیر بیرون بیاید و تدبیری در این باره اندیشیده شود و مسئولان را به حرکت در آورد. بخش قضایی در مقابله با این آسیب در آخر صف قرار دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=209644

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر