1

مخاطبی که نه بلیت مهمان دارد و نه وی آی پی!

  • کد خبر : 209847
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

هشتمین شب از سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر در حالی سپری شد که ۲۲ نمایش صحنه‌ای و چهار نمایش محیطی اجرا شدند.

مخاطبی که نه بلیت مهمان دارد و نه وی آی پی!

به گزارش افق نیوز/هشتمین شب از سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر در حالی سپری شد که ۲۲ نمایش صحنه‌ای و چهار نمایش محیطی اجرا شدند.

نمایش‌های محیطی به دلیل بارش باران در شرایط سخت‌تری برگزار شد؛ اما با وجود بارش شدید باران اجراهای محیطی به خوبی انجام می‌شد و مخاطبان بسیاری هم ایستاده آثار را تماشا می‌کردند.

به نظر می‌رسد نمایش‌های محیطی سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر با استقبال بیشتری نسبت به نمایش‌های صحنه ای روبرو شد. شاید به جرأت می‌توان گفت مخاطب واقعی در این دوره از جشنواره تئاتر فجر، در نمایش‌های محیطی بیشتر به چشم می‌خورد؛ چرا که نه صندلی وی آی پی و نه بلیط مهمان داشت. مردم با دل و جان در سرما ایستاده کارهای خیابانی را تماشا می‌کردند.

شب گذشته اختتامیه برگزیدگان بخش پوستر و عکس معرفی شدند تا با اعلام برگزیده‌‌ها، از زمان اختتامیه پایانی سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر کاسته شود. در مراسم اختتامیه بخش پوستر و عکس علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی شفیعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حضور داشتند.

در بخش بین الملل سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر، دیشب دو نمایش «همسرایی یتیمان» کاری از گروه لهستان و «بادکنک» کاری از گروه هلند با استقبال بسیار مخاطبان اجرا شد.

حالا اما در حالی هشتمین شب از سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر را سپری کردیم که چیزی به آغاز جشنواره فیلم فجر باقی نمانده و با این اوصاف اکثر هنرمندان تئاتر نگرانند که با شروع جشنواره فیلم فجر از مخاطبان تئاتر کاسته شود و جشنواره تئاتر فجر در روزهای پایانی تحت‌الشعاع فیلم فجر قرار بگیرد. البته این تداخل و همزمانی موجب نگرانی اهل رسانه هم شده زیرا ممکن است اخبار فیلم، تئاتر را کم مخاطب کند.

جشنواره تئاتر فجر، امروز هم میزبان نمایش «در اعماق» به کارگردانی دیوید دویشویلی، «آنجا» به کارگردانی جوانستر امگرن، «خوشبختی کوچک سوسک شدن» به کارگردانی آزاده انصاری، کمدی «افسانه ببر» به کارگردانی هادی عامل، «یک» به کارگردانی لیزاوربن، «گلدونه خانم» به کارگردانی النا آهی، «هزار سال و یک روز» به کارگردانی عباس کریمی، «گرگ و میش» به کارگردانی کریستینا گالبیاتی، «چی دا» به کارگردانی احسان ملکی، «نگاهمان می‌کنند» به کارگردانی محمدرضا اصلی، «بادکنک» به کارگردانی بوکیه شووگمن، «سین گاف» به کارگردانی پوریا رحیمی سام است.

همچنین در بخش به علاوه فجر نمایش های فراتر از کلمات، آیسلند، ایران، تکرار، شک، افسانه ننه ماهی، ابر صورتی آسید کاظم، بلند بگو آخ، گلستان خوانی، + ۹۶۳  اجرا می‌شوند.

yjc.ir
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=209847

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر