1

آخرین وضعیت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بهمن آبعلی/احتمال محبوس شدن حداقل دو تن زیر برف

  • کد خبر : 210348
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴

رییس سازمان مدیریت بحران کشور آخرین جزییات امدادرسانی در پی ریزش بهمن در جاده هراز را تشریح و از پیگیری وزیر کشور از این حادثه خبر داد.

اسماعیل نجار که در محل حادثه ریزش بهمن در مبارک‌آباد آبعلی حضور دارد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت این منطقه اظهار کرد: طبق برآوردها ۶ دستگاه خودرو شامل دو دستگاه کامیون و ۴ خودروی سواری در زیر برف و بهمن گرفتار شده‌اند که تاکنون جسد ۳ تن خارج شده و یک نفر نیز زنده از زیر برف خارج شده است.

وی درباره اینکه پیش از این تعداد افرادی که از زیر برف خارج شده‌اند، دو تن اعلام شده بود، گفت: چیزی که در ابتدا به ما گفته شده بود نجات دو تن از زیر برف بود که پیگیری‌های بعدی از امدادگران نشان داد که یک نفر که راننده کامیون بوده است، زنده از زیر بهمن خارج شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های امدادی در محل حضور دارند، ادامه داد: سگ‌های زنده‌یاب از همان ساعات نخست وقوع حادثه در محل حضور داشته و عملیات جست‌وجو همچنان ادامه دارد.

نجار در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه چه تعداد از شهروندان همچنان در زیر برف محبوس هستند؟ گفت: آنطور که شاهدان و آمارها به ما می‌گویند، ۶ دستگاه خودرو در زیر بهمن گرفتار شده‌اند که اکثر این خودروها تک سرنشین بوده‌اند. با توجه به اینکه سه جسد از زیر برف خارج شده و یک تن نیز زنده بیرون آمده است، بنابراین حداقل دو تن دیگر در زیر بهمن محبوس هستند که عملیات برای نجات این افراد ادامه دارد و ما امیدواریم که زنده از زیر بهمن خارج شوند.

اسکان اضطراری ۵۸۰۰ تن

رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین از اسکان اضطراری ۵۸۰۰ تن در پی این حادثه خبر داد و گفت: ۳۰۰ تن از شهروندان در آبعلی، ۱۰۰۰ نفر در محدوده دماوند و ۴۵۰۰ نفر نیز در فیروزکوه اسکان اضطراری داده شده‌اند.

نجار همچنین از وصل جریان برق در منطقه خبر داد و گفت: در جلسه شورای مدیریت بحران که صبح امروز تشکیل شد، تنها یک روستا مشکل برق داشت که برابر آخرین اطلاعات، عوامل اداره برق این مشکل را حل کردند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه جاده فیروزکوه بازگشایی شده است، گفت: اما با توجه به اینکه احتمال سقوط بهمن در محور هراز وجود دارد، این جاده همچنان مسدود است.

مردم به سفرهای غیرضروری نروند

نجار با هشدار به شهروندان درخصوص ضرورت پرهیز از سفرهای غیرضروری گفت: توصیه ما به شهروندان این است که از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند چراکه با توجه به پیش‌بینی‌ها از برودت هوا و اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های صادر شده از سوی هواشناسی در برخی از محورها دمای هوا تا ۱۳ درجه زیر صفر خواهد رسید.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: اما اگر سفری حتما باید انجام شود، توصیه ما این است که مسافران و رانندگان حتما تجهیزات زمستانی، خوراک و سوخت کافی به همراه داشته باشند و به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس راه توجه کنند.

نجار با بیان اینکه شب گذشته نیز پلیس راه نسبت به وضعیت جاده هراز هشدار داده بود، گفت: علی‌رغم تلاش‌هایی که انجام شده بود، متاسفانه برخی از رانندگان اصرار به ادامه مسیر داشته و این حادثه رخ داد.

پیگیری ویژه وزیر کشور از حادثه

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در حدود ۲۰ استان کشور با بارش برف و برودت هوا روبه‌رو هستیم، گفت: به تمامی استان‌ها دستورات لازم داده شده و آنان در آماده باش هستند و برابر آخرین آمارها و اطلاعات به جز در بخش هراز، مشکل سنگینی در پی بارش برف در دیگر استان‌ها رخ نداده است.

نجار با بیان اینکه وزیر کشور به صورت ویژه و مرتب پیگیر این حادثه است، گفت: شخص وزیر کشور مرتبا با بنده در تماس بوده و آخرین گزارش‌ها و اخبار از محل حادثه را دریافت و دستورات لازم را صادر می‌کند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اقدامات امدادگران هلال‌احمر، پلیس، ارتش، سپاه، اورژانس و… در محل گفت: لازم است از تلاش‌ها و اقدامات این دستگاه‌ها قدردانی کنیم.

نجار درباره اینکه عملیات در مبارک‌آباد هراز چه زمانی به اتمام می‌رسد، گفت: در حال حاضر عملیات جست‌وجو ادامه داشته و تا زمانی که لازم باشد، آن را  ادامه خواهیم داد و نمی‌توانیم ساعت دقیقی را برای اتمام آن اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=210348

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر