1

ثبت‌نام انتخابات شوراهای شهر و روستا احتمالا ۱۰ اسفند آغاز می‌شود

  • کد خبر : 210417
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: در صورت تایید مصوبه اخیر مجلس در شورای نگهبان، ثبت‌نام انتخابات شوراهای شهر و روستا احتمالا ۱۰ اسفند آغاز می‌شود.

محمد محمودی شاه‌نشین در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مصوبه اخیر مجلس برای اصلاح قانون انتخابات شوراها، اظهار داشت: در صورت تائید این مصوبه در شورای نگهبان، زمانبندی‌های موجود در رابطه با انتخابات شوراها افزایش می‌یابد.

وی در توضیح جزئیات این موضوع گفت: زمان رسیدگی هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها در این مصوبه یک هفته افزایش یافته و دو هفته در نظر گرفته شده است و مدت زمان پاسخ به استعلام‌ها نیز از روز ارسال اسامی نامزدها حدود ۲۰ روز در نظر گرفته شده است.

محمودی شاه نشین خاطرنشان کرد: البته بخشی از این بازه زمانی در مهلت ثبت‌نام مستتر است اما در مجموع ۲۰ روز برای پاسخ به استعلام‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها افزود: زمان اعلام نظر هیأت مرکزی نظارت نیز نسبت به قانون فعلی، یک هفته افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: با توجه به مجموعه مهلت‌هایی که افزایش یافته و با در نظر گرفتن همپوشانی‌ این مهلت‌ها، به نظر می‌رسد ثبت‌نام انتخابات شوراها نسبت به زمان ۲۹ اسفند حدود ۲۰ روز زودتر انجام شود که بر این اساس در صورت تائید این مصوبه در شورای نگهبان، بین ۱۰ تا ۱۲ اسفند زمان آغاز ثبت‌نام انتخابات شوراهای شهر و روستا خواهد بود.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا با تأکید بر اینکه زمان آغاز ثبت‌نام از سوی وزارت کشور به عنوان مجری رسماً اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: مدت زمان ثبت‌نام نیز طبق قانون یک هفته خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=210417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر