1

معنای «صدور انقلاب» کشورگشایی نیست

  • کد خبر : 211116
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: نقطه قوت جمهوری اسلامی در وهله اول انرژی هسته‌ای یا موشک‌ها یا قدرت نیروی دریایی سپاه نیست؛ نقطه قوت جمهوری اسلامی گفتمان امام است.

حمیدرضا مقدم‌فر کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که رسانه‌های غربی و عربی یکی از بهانه‌های حمله نظامی صدام به عراق توسط رسانه‌های عربی و غربی را صدور انقلاب عنوان کرده بودند؛ به نظر شما این توجیهات در چه راستایی قابل تجزیه و تحلیل است؟ گفت: وقتی که انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ (۱۹۷۹ میلادی) به پیروزی رسید، ابرقدرت‌های غربی و همسایگان ما که دارای نظام‌های مرتجع دیکتاتورمآب و غیرمتکی به اعتماد ملت‌ها بودند دچار هراس شدید شدند، زیرا احساس می‌کردند که این الگوی انقلاب اسلامی که برخلاف روند جهانی، سیاست را برمحور آموزه‌های دینی قرار داده و از حمایت قاطع توده‌های مردمی بهره می‌برد اگر موفق و بالنده شود می‌تواند موجودیت و کیان آنها را در سطوح منطقه‌ای و بین المللی به خطر بیافکند.

وی افزود: آنها به شدت از ترویج و تسری الگوی انقلاب در میان ملت‌های آزادی خواه جهان هراسناک بودند و به همین دلیل بحث تهدید انقلاب اسلامی به خاطر خطر صدور انقلاب را پیش کشیدند و ایران به را مثابه دشمن خود تعریف کردند درحالی که هدف انقلاب از صدور همانطور که حضرت امام می‌فرمودند این نبود که ما سوار طیاره شویم و به ممالک دیگر بریزیم.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: هدف از صدور انقلاب کشورگشایی نبوده و نیست، بلکه پیام انقلاب و نقطه قوت آن نرم‌افزاری و فکری بود. آنها در حقیقت از اندیشه و گفتمان انقلاب هراس داشتند نه از قدرت نظامی ایران.

مقدم‌فر با بیان این مطلب که عاملی که باعث جذب ملت‌ها به انقلاب اسلامی و نهضت امام شد به این خاطر بود که مستقیما قلبهای ملت‌ها را مخاطب قرار می‌داد، گفت: مردمی که سال‌ها در معرض تفکرات الحادی چپ و راست، سکولاریسم را به مثابه یک واقعیت اجتناب ناپذیر پذیرفته بودند در بحبوحه قرن بیستم بار دیگر صدای خدا را شنیدند، خدایی که متفکران غربی همچون نیچه مرگ او را در دنیای مدرن اعلام کرده بودند.

وی ادامه داد: این پیام الهی ملت را به ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و استکبار دعوت کرد و به آنها الهام بخشید که امکان پیروزی در برابر قدرت امپریالیسم نظام سلطه وجود دارد. لذا کلام رحمانی و در عین حال قدرت آفرین انقلاب که برآمده از ندای فطرت بود برجان ملت‌ها نشست و امروز شاهد آثار شگرف آن در نقاط مختلف جهان هستیم.

مشاور فرمانده کل سپاه در پاسخ به این سوال که دلیل ناکامی طرح‌های دشمنان علیه انقلاب چیست، اظهار داشت: یک دلیل آن می‌تواند این باشد که آنها نقاط قوت جمهوری اسلامی و انقلاب را به درستی تشخیص ندادند. نقطه قوت جمهوری اسلامی در وهله اول انرژی هسته ای یا موشک‌ها یا قدرت نیروی دریایی سپاه نیست؛ نقطه قوت جمهوری اسلامی گفتمان امام است که خود تولید قدرت می‌کند و امروز در سوریه و عراق با کمترین امکانات مالی در مقابل انبوه تروریست‌ها و همپیمانان غربی و عربی آنها ایستاده است.

مقدم‌فر با بیان اینکه دشمنان منطقه‌ای و بین المللی ما فکر به غلط می‌کردند با محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران یا تحریم های اقتصادی که ماهیت سخت افزاری دارد، می‌توانند انقلاب را به زانو درآورند، گفت: آنها نمی‌دانستند که عامل پایایی و مانایی انقلاب اندیشه و گفتمان آن بوده که قابل تحریم و هجمه سخت نیست. علاوه بر آن ما نیز نباید از تأییدات الهی و نصرتی که از آغاز نهضت امام تاکنون نگهدار انقلاب بوده است غافل شویم.

وی برهمین اساس خاطرنشان کرد: تداوم انقلاب در طول ۳۸ سال با وجود این میزان فشار و توطئه خارجی یقینا یک معجزه است و می‌تواند تبیین مصداق برای این آیه شریفه باشد «إِن یَنصُرکُمُ اللَّهُ فَلا غالِبَ لَکُم».

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در خصوص تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌های عربی که از آنها به عنوان بیداری اسلامی نیز یاد شد، اظهار داشت: دلایل زیادی برای ناکامی انقلاب‌های منطقه در قیاس با انقلاب اسلامی وجود دارد که می‌توان به برخی از آنها در این مجال اشاره کرد از جمله آنها می‌تواند فقدان یک رهبری فراگیر مورد قبول توده‌های مردم و جریان‌های مختلف سیاسی که حرف او فصل الخطاب باشد.

مقدم‌فر ادامه داد: فقدان یک مرامنامه و مانیفست سیاسی مشخص برای انقلاب برخلاف نهضت امام خمینی(ره) که بر مانیفست ولایت فقیه متکی بود، فقدان کادر فکری و اجرایی لازم که همسو با اهداف انقلاب باشند، ناتوانی از نظام سازی و طراحی نقشه راه مشخص پس از پیروزی انقلاب‌ها و سردرگمی برای ارائه مدل سیاسی پس از استقرار نظام‌های حاکم، اعتماد نابه جا به غرب و مجال دادن به قدرت‌های غربی برای مداخله در روند انقلاب، رفتارهای ناشیانه و پراشتباه از سوی سران انقلاب بخصوص در مورد انقلاب مصر و اشتباهات فاحش اخوان المسلمین و نهایتاً تفکرات التقاطی و عدم اتکای صرف بر آموزه‌های اسلامی از جمله مواردی است که موجب ناکامی انقلاب‌های منطقه شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=211116

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر