1

سال آینده بازنشسته می‌شوم/ خائنین کمپین تحریم خودرو معرفی شدند

  • کد خبر : 211379
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قرار است سال آینده ما بازنشست شویم ولی از خودروسازان می خواهم که مسایل روز صنعت خودرو را پیگیری کنند.

 

به گزارش افق نیوز، محمدرضا نعمت زاده در چهارمین همایش بین المللی خودرو ایران اظهار داشت: قرار است ما سال آینده بازنشسته شویم و کارهایمان را انجام داده ایم ولی شما (خودروسازان) کنفرانس هایی را برای حل مشکلات روز صنعت خودرو برگزار کنید.

وزیر صنعت با اشاره به سفر اخیر نخست‌وزیر سوئد به ایران گفت:‌ این مقام اروپایی امروز از یک سایت خودرو در قزوین بازدید می‌کند و مشارکت با آنها از امروز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به ادامه مذاکرات با شرکت‌های خودروساز فرانسوی گفت: مشارکت با رنو مراحل نهایی را طی می‌کند و قرار است جلسه همفکری با آنها داشته باشیم تا این مشارکت قبل از عید به یک قرارداد نهایی منجر شود.

نعمت‌زاده تصریح کرد: با خودروسازان کره جنوبی نیز صحبت کردیم و آنها متعهد به سرمایه‌گذاری در ایران شدند.

وی ادامه داد: به صورت صریح به آنها اعلام کردیم که اگر بازار ایران را می‌خواهید باید بیایید اینجا سرمایه‌گذاری کنید که ظاهراً دارند سر عقل می‌آیند.

وزیر صنعت گفت: کره‌ای‌ها با کرمان موتور مذاکراتی را پیگیر هستند‌، ولی ما راضی نیستیم و امیدواریم به حرف ما گوش بدهند، همانطور که فرانسوی‌ها آمدند، فکر نکنند که اینجا فقط بازار آنهاست، بلکه باید بخشی از بازار خود را نیز دراختیار ما بگذارند.

وزیر صنعت در ادامه با اشاره به تدوین برنامه ۱۰ ساله صنعت خودرو گفت: طبق این برنامه، تا سال ۱۴۰۴ به ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار گیربکس اتوماتیک برای خودروهای سبک نیاز داریم که کلنگ تولید آن زده شده است.

وی همچنین با بیان اینکه ۲۵ درصد نارضایتی مشتریان به دلیل کمبود قطعات در تعمیرگاه‌ها بوده است، گفت: خودروسازان دیگر بهانه تحریم‌ها را ندارند و دلیل این مشکل چیزی به جز انضباط مدیریت نیست.

نعمت زاده با تأکید بر اینکه این مشکل طی یک ماه قابل برطرف شدن است، گفت: خودروسازان می‌توانند نهایت ۶ ماهه این مشکل را برطرف کنند، کار خیلی پیچیده‌ای نیست.

وزیر صنعت تأکید کرد: نتیجه کنفرانس بین‌المللی خودرو برای مردم این باشد که در یک سقف ۶ ماهه تمام نارسایی‌های موجود در خدمات پس از فروش رفع شود.

وی همچنین با اشاره به تغییر استاندارد تولید خودرو در کشور به یورو ۴ از سال گذشته گفت: این استاندارد در سال آینده باید یورو۵ باشد و بعد از آن به یورو ۶ تغییر کند.

به گفته نعمت‌زاده، در فرایند تبدیل استاندارد یورو ۲ به یورو ۴ معادل یک میلیون تن کاهش آلایندگی خودروها اتفاق افتاده است.

وی در ادامه از زمانبندی‌ انجام شده برای ارتقاء استاندارد تولید خودرو در کشور از ۵۴ مورد به ۸۱ مورد طی دو سال آینده گفت: استانداردهای اجباری صنعت خودرو از ۵۴ مورد به ۸۱ مورد می‌رسد که به این ترتیب، چند پلت‌فرم باید کاملاً تغییر کنند تا با این استانداردها همخونی داشته باشند.

نعمت‌زاده با اشاره به تولید ۷۳۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۲ گفت: امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید خواهد شد و رتبه صنعت خودروی ایران در جهان به ۱۶ می‌رسد،‌این در حالی است که رتبه ما دو سال گذشته ۱۸ بود.

وی همچنین با اشاره به پرداخت ۱۱۰۰ میلیارد تومان حقوق گمرکی، عوارض شماره‌گذاری و… از سوی خودروسازان به دولت، گفت: خودروسازان ۴ هزار میلیارد تومان به بانک‌های کشور سود تسهیلات پرداخت می‌کنند که باید در جهت رفع این مشکل تلاش کنند.

وزیر صنعت به خودروسازان توصیه کرد که بانکداری را رها کنید، سهام‌تان در بانک‌ها را واگذار کنید و به اموری که با تولید ارتباطی ندارد، نپردازید.

وی خطاب به مدیرعامل ایران‌خودرو گفت که سهامتان را در بانک واگذار کنید و در عین حال، تأکید کرد: پرداختن به اموری که ارتباطی به تولید ندارد، بدترین چیز برای صنعتگر است.

وزیر صنعت همچنین با تأکید بر لزوم تولید خودروهای کاملاً بدون عیب در کشور گفت: سال گذشته یک عده افراد مغرض کمپینی را برای تحریم خرید خودرو ایجاد کردند که ما این مسئله را پیگیری کردیم، خائنین این مسئله را پیدا کردیم و به رئیس‌جمهور گزارش دادیم که ایشان نیز به مقامات گزارش دادند.

وی ادامه داد: این خائنین افرادی بودند که خودرو را عامل توسعه کشور می‌دانستند و فکر کردند که قبل از انتخابات می‌توانند شلوغ‌بازی کنند و مشکل ایجاد کنند، اما کور خواندند.

وی افزود: خیلی‌ها نوشتند که نعمت‌زاده، رانت و… که به آنها گفتیم، چرا به آنهایی که خلاف می‌کردند این حرف‌ها را نگفتید؟

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=211379

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر