2

دستاوردهای اقدامات ترامپ

  • کد خبر : 211446
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۷:۲۵

آقای ترامپ بخش عظیمی از زحمات چندساله دستگاه دیپلماسی عمومی آمریکا و همچنین بودجه‌های کلانی را که به منظور ارائه یک تصویر چندبعدی و ایده‌آل از آمریکا به مردم دنیا هزینه شده بود، یکجا هدر داد.

به گزارش افق نیوز/ «سیدمحمدعلی حسینی» سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در روزنامه «جام‌جم» نوشت:

آقای ترامپ چه در دوران کارزار انتخاباتی و چه پس از ورود به کاخ سفید، توانست در افشای چهره بشدت بزک کرده آمریکا از رقیب انتخاباتی و نیز از اسلاف خود پیشی بگیرد و حقیقت نظام سیاسی ایالات متحده را بیش از گذشته در معرض قضاوت افکار عمومی دنیا قرار دهد.

رئیس‌جمهور تازه‌کار ایالات متحده که خود با انواع اتهامات ریز و درشت از سوی رقبا و نیز رفقای حزبی خود مواجه بوده و هست، نظام سیاسی آمریکا و دموکراسی مورد ادعای واشنگتن را در ابعاد مختلف به چالش کشید و با بیان گوشه‌ای از واقعیات، پیروز انتخابات شد.

آقای ترامپ بخش عظیمی از زحمات چندساله دستگاه دیپلماسی عمومی آمریکا و همچنین بودجه‌های کلانی را که به منظور ارائه یک تصویر چندبعدی و ایده‌آل از آمریکا به مردم دنیا هزینه شده بود، یکجا هدر داد و ماهیت نظام سیاسی آن کشور را در حد بضاعت خویش به نمایش گذاشت. وی البته به همین میزان، از زحمات جبهه مقابل در حوزه دیپلماسی عمومی برای شناسایی و معرفی لایه‌های پنهان دستگاه حاکمه ایالات متحده کاست. شاید گلایه آقای جان کری، وزیرخارجه پیشین آمریکا از وضعیت جاری کشورش در مصاحبه دسامبر ۲۰۱۶ خود با نشریه بوستون‌گلوب، اشاره‌ای به همین ضایعه دردناک باشد؛ آنجا که می‌گوید: «از ما انتظار رهبری می‌رود. من از این‌که داریم با سیاست بازی… با ناتوانی در ارسال پیام قدرت واقعی دموکراسی، خودزنی می‌کنیم، متنفرم. این‌که وارد کشوری شوی و به نخست‌وزیر یا وزیر دارایی بگویی که… باید دموکراتیک‌تر باشید، آنها به شما می‌خندند و می‌گویند مثل همین انتخابات اخیرتان؟!»

اقدام دیگر آقای دونالد ترامپ در این مدت کوتاه، تائید ذهنیت و برداشت درست توده‌های عظیم ملت‌ها و همچنین تثبیت سخنان حکیمانه شخصیت‌هایی بود که طی سال‌های گذشته، آمریکا و مقامات آن را غیرقابل اعتماد و اتکا و فاقد هرگونه صلاحیتی نه برای رهبری جهان، که حتی برای شراکت و هم‌پیمانی با کشورها، معرفی می‌کردند.

از نتایج مهم دیگری که مواضع ضدایرانی آقای ترامپ دربر داشته، تعمیق انسجام و اتحاد ملی و تقویت روحیه و انگیزه ملت ایران در برابر دشمن بدسابقه‌ای است که قریب به چهار دهه هویت، حیثیت و منزلت او را نشانه رفته و برای حذف نظام سیاسی مطلوب او لحظه‌ای تردید و درنگ روا نداشته که در یوم‌الله ۲۲ بهمن با صلابت و پرشکوه به نمایش گذاشته شد.

دستاورد ارزشمند دیگر در این قضیه آن که، این باور ریشه‌دار و اصیل الهی بار دیگر در دل‌ها قوت گرفت که مصالح و منافع کشور و عزت و اقتدار ملی را نمی‌توان در سراب اعتماد و اتکا به دشمنان و قدرت‌های شیطانی جست‌وجو و تامین کرد. برحذر بودن از دشمن و عدم گرایش و اتکا به او نه‌تنها مخالف منطق و عقلانیت و تدبیر سیاسی نیست؛ بلکه نشانه و از ضروریات قطعی آن است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=211446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر