1

اختصاصی/استیضاح یا برکناری یک وزیر دولت را تضعیف نمی‌کند/ لزوم تقویت تعامل با مجلس از سوی دولت

  • کد خبر : 211584
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۶:۴۵

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه استیضاح یا برکناری یک وزیر دولت را تضعیف نمی‌کند، گفت: اگر مجموعه دولت با یکدیگر زبان گویا و ارتباط منطقی با نمایندگان مجلس تعریف کنند، دیگر چنین مواردی پیش نخواهد آمد.

“الیاس حضرتی” نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس افق نیوز؛ در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا استیضاح وزرا در پایان کار دولت تأثیری بر انتخابات آتی ریاست جمهوری نخواهد گذاشت، گفت: دولت و مجلس در ادوار مختلف همیشه با یکدیگر همکاری و تعامل مثبتی داشته‌اند و در کنار آن چالش‌هایی هم دارند.

وی با بیان اینکه این چالش‌ها به صورت طبیعی به انجام وظیفه نمایندگی مربوط است، تصریح کرد: دفاع از حقوق مردم جزو وظیفه ذاتی وکلای ملت بوده و آنجایی که احساس قصور و یا نقصی در کار دولت داشته باشند از ابزارهای طبیعی مانند تذکر، سوال، تحقیق و تفحص و یا نهایتا استیضاح استفاده خواهند کرد.

حضرتی اگر مجلسی هیچ کدام از این ابزارها را استفاده نکند، دیگر خانه ملت نیست، اظهار داشت: اینکه دولت با یک سوال، تذکر یا استیضاح یک وزیر یا حتی شخص رئیس جمهور بخواهد تضعیف شود به نظر بنده از ابتدا تضعیف شده بوده است، برکناری یک وزیر دولت را تضعیف نمی‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه تاکید کرد: اما اگر این امر تبدیل به یک جریان خطی، معنی دار و هدف دار شود که تنها بخواهد وزرای خاصی را یا به صورت مرتب دولت را به مجلس بکشاند، این یک داستان دیگر است.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیان داشت: اما در روال طبیعی استیضاح‌هایی که اکنون در مجلس مطرح شده به ضعف ارتباطی خود دولت با مجلس برمی‌گردد، مجلس دهم علاقمند و حمایتگر دولت است اما دولت نتوانست این امر را مدیریت و درست استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه درست استفاده کردن دولت یعنی به صورت مرتب اقدامات و برنامه‌های خود را با مجلس در میان گذاشته و گزارش ارائه دهد، افزود: تعدادی از نمایندگان امضاکننده استیضاح وزیر راه و شهرسازی بعد از نشستی با آخوندی و شنیدن گزارشات کاری وی نظرشان نسبت به انجام استیضاح تییر کرد و امضای خود را پس گرفتند و اعلام کردند که ما نمی‌دانستیم وزیر کارهای گسترده‌ای انجام داده و تنها در ذهن‌مان تصادف قطار مشهد وجود داشت.

حضرتی خاطرنشان کرد: اگر وزارتخانه ها و مجموعه دولت با هم زبان گویا و ارتباط منطقی با نمایندگان تعریف کنند دیگر چنین مواردی پیش نخواهد آمد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=211584

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر