1

سیاست‌های نسنجیده ترامپ را به گورباچوف آمریکا ملقب کرده است

  • کد خبر : 211669
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸

دیپلمات سابق کشورمان گفت: شرایط نابسامان و رفتارهای نسنجیده دونالد ترامپ آمریکا را به وضعیت مشابه اتحادیه جمهاهیر شوروی سوق می‌دهد.

طرح‌های اقتصادی ترامپ او را ملقب به گورباچوف آمریکا کرده است

جواد منصوری کارشناس سیاست خارجی و سفیر سابق ایران در چین در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه صحبت‌های نزدیکان و آشنایان دونالد ترمپ حاکی از آن است که وی اطلاعات محدودی درباره مسائل جهانی دارد اظهارداشت: این رئیس جمهور تازه وارد همچنین در مورد توانایی‌های دولت متبوعش در سطح جهان با اشتباهات مسلمی روبروست و فکر می‌کند هر کاری را با اقدامات دستوری می‌تواند به سر منزل مقصور برساند.
سفیر سابق ایران در چین با بغرنج خواندن وضعیت داخلی آمریکا بیان داشت: وضعیت نابسامان داخلی جامعه آمریکا اطرافیان ترامپ را وادار کرده به نوعی مسائل را به خارج از آمریکا منتقل کنند تا شاید بتوانند نظریات رئیس جمهور جدید را در قالب یک نظریه منسجم توجیه کنند.

وی تصریح کرد: واقعیت قضییه این است که در سال‌های اواخر دولت شوروی و حکومت گورباچوف هم این مسائل مطرح شد و مدعی شدند که گورباچف طرح‌های بسیار پیچیده، دقیق و حساب‌ شده‌ای دارد و اصلاحات پروسترویکا (اصلاحات اقتصادی) و گلاسنوست نمونه‌ای از آن است. حتی وی در جواب نامه امام خمینی(ره) صراحتا اعلام کرد که کمونیسم رو به قدرت گرفتن است و ما کشور شوروی را در آینده به قدرت اول جهان تبدیل می‌کنیم؛ اما بعدها خودش اعتراف کرد که من به بسیاری از مسائل دنیا آشنایی نداشتم و مفهوم و منظور حضرت امام خمینی را متوجه نشدم و این مسئله امروز هم به طریق اولی در مورد ترامپ و آمریکا صدق می‌کند تا جائیکه برخی روزنامه‌های آمریکا به صراحت از رئیس جمهور جمهوریخواه این کشور به عنوان گورباچف آمریکا یاد کرده‌اند.

این کارشناس سیاست خارجی به موج نارضایتی‌ها در آمریکا به دلیل به کارگیری سیاست‌های نسنجیده اشاره کرد و گفت: این تصور و ذهنیت که ساختار حکومت افراد را هدایت می‌کند و مانع از افکار نسنجیده می‌شود تا حدی با واقعیت متفاوت است. البته سازمان‌های قدرتمند و منسجمی وجود دارد، اما این طور نیست که افراد صددرصد در محاصره سیستم باشند و یا اینکه سیستم در محاصره افراد باشد اما در مورد وضعیت آمریکا هم اکنون  وضعیت به گونه‌ای است که سیستم هم تا حدی از کنترل خارج شده است.

سفیر سابق ایران در چین خاطرنشان کرد: رفتارهای بسیار نسنجیده دولت اوباما امروز مردم را واقعا ناراضی و نگران کرده و در قالب اعتراض‌ها نمود پیدا کرده است تا جایکه در زمان شروع  به کار رئیس جمهور جدید به جای اینکه وفاق عمومی صورت بگیرد موج شدید اعترضات ضد ریاست جمهوری که ناشی از نارضایتی و ناراحتی از وضع موجود است ایجاد شد و به دنبال آن داستان درگیری‌ها و دستگیری‌ها و محدودیت‌ها در آمریکا روز به روز در حال افزایش است. سانسور شکل بیشتری به خود گرفته و با برخورد رئیس جمهور جدید این مسئله بیش از گذشته مطرح شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=211669

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر