2

۲۵ سفیر کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه به قزوین سفر می کنند

  • کد خبر : 211678
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱

رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در قزوین گفت: ۲۵ سفیر کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه مستقر در ایران با هدف آشنایی با ظرفیت های اقتصادی و گردشگری اسفند ماه امسال به قزوین سفر می کنند.

به گزارش افق نیوز، سید مرتضی میریان بعدازظهر سه شنبه در نشست هماهنگی شورای روابط خارجی قزوین افزود:در پی برگزاری همایش جاده ابریشم در شهریورماه سال جاری در استان رایزنی هایی از سوی شهرداری قزوین با مسئولان وزارت خارجه صورت گرفت و در نتیجه مقرر شد، ۲۵ سفیر و دیپلمات خارجی با هدف آشنایی با ظرفیت های اقتصادی و گردشگری به استان قزوین سفر کنند.
وی با بیان اینکه این هیات ها روزهای پنجم و ششم اسفند ماه امسال به قزوین سفر می کنند،اضافه کرد:این سفرا و دیپلمات ها در نامه ای به نمایندگی وزارت خارجه در استان قزوین درخواست کرده اند که دیداری نیز با استاندار و شهردار قزوین داشته باشند.
میریان اضافه کرد:باید برنامه ریزی و پیش بینی های لازم درخصوص حضور این سفرا و دیپلمات ها در استان قزوین صورت گیرد و از ظرفیت و آمادگی آنها برای عقد قرارداد و جذب سرمایه گذار بهره برداری لازم صورت بگیرد.
وی درادامه از سفر هیات تجاری و بازرگانی لهستان به قزوین خبر داد و گفت: هیات تجاری و بازرگانی این کشور به سرپرستی تادنوش کوچنسکی معاون وزیر توسعه اقتصادی لهستان هفدهم اسفندماه به قزوین سفر می کنند.
وی اظهار کرد:اعضای این هیات خواستار برگزاری همایش مشترک تجاری در قزوین هستند که باید در این زمینه نیز از آمادگی لازم برخوردار بود.
میریان همچنین از علاقمندی استان اورلوف روسیه به همکاری با استان قزوین خبر داد و گفت:این استان آمادگی و علاقمندی خود را برای توسعه و بسط ارتباطات با ایران از جمله استان قزوین اعلام کرده و با توجه به اینکه این استان دریچه ای برای ورود کالا به کشور روسیه است باید حداکثر استفاده را از آن داشته باشیم.

ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=211678

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر