1

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان: حاشیه های به وجود آمده تشویش اذهان فرهنگیان است

  • کد خبر : 211708
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴

نیک دل با اشاره به علت بازداشت مدیرعامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: دارایی فرهنگیان همگی در روی زمین موجود می باشد

به گزارش خبرنگار افق ، مهدی نیک‌دل(مدیرعامل جدید موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان) در نشستی خبری در غرفه این موسسه در نمایشگاه صندوق های بازنشستگی کشور در مصلی تهران اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه واریز سهم ۵ درصدی دولت برای فرهنگیان در صندوق ذخیره دیده نشد اما این موضوع در برنامه ششم توسعه دولت را مکلف به واریز کرده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار افق در خصوص میزان معوقات دولتی اظهار داشت: در حدود ۸۲۰ میلیارد تومان از سهم آورده دولت ، هنوز به صندوق ذخیره فرهنگیان واریز نشده است .

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به  اینکه هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان واریزی فرهنگیان و ۳۴۹ میلیارد تومان واریزی دولت بوده است تصریح کرد: با احتساب سودهای جمع آوری شده به کل موجودی معلمان ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به حاشیه های به وجود امده در خصوص صندوق و اطلاعات غلطی که گاها به مردم داده می شود اظهار داشت: کل پولی که در صندوق ذخیره فرهنگیان آمده چیزی در حدود ۶ هزار میلیارد تومان می باشد اما برخی به اشتباه رقم هایی بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان را بیان می کنند که کاملا غلط است و در راستای تشویش اذهان فرهنگیان است.

نیکدل با بیان اینکه بانک سرمایه در موضوع حاشیه های ایجاد شده مقصر است و نه صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: صندوق ذخیره فرهنگیان تنها به عنوان سهامدار ۵۰ درصدی بانک سرمایه محسوب می شود و کلیه وام های داده شده به اشخاص در بانک سرمایه متاسفانه از حساب های مردم بوده و نه از حساب فرهنگیان!

وی با اشاره به سرمایه گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان در بانک سرمایه تصریح کرد: بانک سرمایه تا کنون حدود ۱۶۴ میلیارد تومان به عنوان سود به موسسه پرداخته است و در حالیکه همچنان سهام این موسسه در این بانک محفوظ می باشد و لذا هیچ دارایی از فرهنگیان عضو در این صندوق به اشخاص مختلف تحت عنوان وام پرداخت نشده است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: در مقطعی مشکلاتی رخ داد و مدیرعامل سابق صندوق ذخیره، سرپرست بانک سرمایه شد. اگر ایشان هم اکنون در زندان بسر می برد مرتبط  با سمت بانک سرمایه ای شان بازداشت شده است.

وی همچنین درباره میزان انصرافی از صندوق پس از اخبار منتشر شده درباره اختلاس از بانک سرمایه گفت: با توجه به روند استخدامام و بازنشستگی معلمان، تعداد اعضای ما نیز همواره شناورند اما حدود ۹۰ درصد از معلمان یعنی ۸۸۰ هزار نفر عضو صندوق هستند. از ابتدای سال ۶هزار نفر عمدتا به دلیل بازنشستگی از صندوق خارج شده‌اند اما میزان انصرافی‌های ما پس از اتفاقات رخ داده حدود ۱٫۳ درصد از اعضا بوده است.

نیکدل با اشاره به  استقرار ۴ نهاد نظارتی در صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد : آنان اسناد ما را بررسی می کنند که ما از این موضوع استقبال می کنیم البته بنده منکر سوءمدیریت و تخلفات نیستیم اما ابعاد آن قطعا ۸ هزار میلیارد نیست.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار افق در خصوص مدت زمان معطلی فرهنگیان برای دریافت وام استمرار عضویت اظهار داشت: حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ اعلام بازنشستگی اعضاء از سوی وزارت آموزش و پرورش و درخواست آنها  برای استمرار عضویت ، کل مبلغ حق السهم  پرداختی به صورت وام قرض الحسنه با سود ۲ درصد به فرهنگیان بازنشسته پرداخت خواهد شد و عضویت آنها در صندوق استمرار خواهد یافت.

همچنین در این نشست مدیرعامل شرکت ساختمانی معلم در پاسخ به سوال خبرنگار افق در خصوص پروژه مگا پارس اظهار داشت: این پروژه در شش ماهه نخست سال ۹۶ در فاز اول به بهره برداری خواهد رسید که به مرور با تکمیل دیگر فازها تاشهریور سال ۹۷ ما شاهد تکمیل این پروژه خواهیم بود.

وی ادامه داد: البته حجم پروژه های این شرکت بالغ بر یک هزار میلیارد تومان می باشد.

 

 

همچنین در این نشست

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=211708

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر