1

نماد ضدیهودی مشاور ترامپ دردسرساز شد+ تصویر

  • کد خبر : 211906
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹

مشاور “دونالد ترامپ” از یک مدال نظامی بر روی لباس خود استفاده کرده است که به عنوان نمادی ضد یهودی شناخته می‌شود.

به گزارش افق نیوز به نقل از ایندیپندنت؛ “سباستین گورکا”، مشاور و معاون دستیار دونالد ترامپ، با پوشیدن لباسی که بر روی آن یک مدال نظامی مربوط به حمایت از نازی‌های مجارستان به چشم می‌خورد، دردسر بزرگی برای خود و تیم ترامپ بوجود آورده است.
“گورکا” متولد مجارستان است؛ اما در انگلیس بزرگ شد. وی در مراسم تحلیف ترامپ و در بسیاری از مراسم‌های رسمی دیگر، این مدال نظامی را بر روی لباس خود نصب کرده بود. سایت “لوبلاگ” درباره این مدال نوشته است: گروهی متشکل از قهرمانان ملی مجارستان که از طرفداران “میکلوش هورتی” حاکم پیشین مجارستان، به شمار می‌آمدند این مدال را به پدر “گورکا” اعطا کردند. این گروه در جریان جنگ جهانی دوم همکاری نزدیکی با نازی‌ها داشت. وزارت خارجه آمریکا نیز نام این گروه را در فهرست گروه‌هایی که بوسیله نازی‌ها اداره می‌شد، قرار داده است.
اکنون مشاور ترامپ مدالی از یک حاکم طرفدار نازی‌ها را با خود حمل می‌کند و در معرض اتهام دشمنی با یهودیان قرار گرفته است. “گورکا” ضمن تاکید بر دوستی عمیق خود با یهودیان اظهار داشت پدرش در دهه ۴۰ میلادی در زندان کمونیست‌های مجارستان بارها مورد شکنجه قرار گرفته است و برای رسیدن به دموکراسی و پایان دادن به دیکتاتوری، سخت‌ترین عذاب‌ها را تحمل کرد.
نماد ضد یهودی مشاور ترامپ دردسرساز شد+ عکس
“گورکا” مدعی شد برای گرامیداشت یاد پدرش مدال نظامی وی را همراه خود داشته و تلاش‌های وی برایش اهمیت دارد نه حاکمان وقت در مجارستان.
مشاور ترامپ در این باره گفت: مدال پدرم نشان‌دهنده این موضوع است که تا چه اندازه از نازی‌ها و حزب کمونیست آسیب دیده است. من به عنوان یک آمریکایی افتخار می‌کنم نشانی را به همراه دارم که گذشته من و خانواده‌ام را بازگو می‌کند. اینکه والدینم چه سختی در جریان حاکمیت نازی‌ها تحمل کردند. آنها نه کمونیست بودند و نه نازی.
ماجرای مدال نظامی نصب شده بر روی لباس مشاور ترامپ در حالی مطرح می‌شود که “بنیامین نتانیاهو”، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با رئیس جمهور آمریکا دیداری رسمی انجام داد و به جلب حمایت‌های تمام عیار وی امید زیادی بسته است.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=211906

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر