1

آماده‌باش کامل برای مقابله با کولاک و برف احتمالی در مناطق کوهستانی/ ضرورت استفاده از تجهیزات ایمنی در محورهای برف‌گیر

  • کد خبر : 212163
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

سازمان مدیریت بحران کشور از آماده‌باش کامل دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان برای مقابله با کولاک و برف در استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش افق؛ سازمان مدیریت بحران کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اخطاریه شماره ۸۱  و اطلاعیه ۱۳۱ سازمان هواشناسی پیرامون پیش‌بینی وضعیت جوی، باید تدابیر لازم دراین زمینه از سوی دستگاه‌های اجرایی و کارگروه‌های تخصصی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور صورت گیرد.
در این اطلاعیه آمده است:« بر اساس اخطاریه شماره ۸۱  و اطلاعیه شماره ۱۳۱ جمعه  مورخ ۲۹/۱۱/۹۵ در روزهای آتی شاهد نزول برکات آسمانی در اکثر نقاط کشور و بروز پدیده گردوخاک در نواحی غربی خواهیم بود.
با ورود سامانه بارشی فعال از غرب و جنوب غرب آسمان اکثر استان‌های کشور نیمه ابری تا ابری، بارش باران، گاهی رگبار موقت همراه با رعدو برق، در ارتفاعات و مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف، وزش باد و به دنبال آن در پاره‌ای مناطق احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی  به سبب بارش برف و مه آلودگی پیش‌بینی می‌شود.
مدیران دستگاه‌های اجرایی کارگروه‌های تخصصی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور باید هماهنگی لازم به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز برای مقابله با هر گونه حادثه و خسارات احتمالی را معمول دارند.
مدیران دستگاه‌های دخیل در امر مدیریت بحران در صورت نیاز با صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه‌های جمعی مردم را به ویژه کشاورزان، دامداران و عشایر را به رعایت اصول ایمنی در تمام موارد آگاه کنند.
به رغم هماهنگی با کارگروه تخصصی تأمین سوخت و موادنفتی از هموطنان عزیز درخواست می‌شود با توجه به برودت هوا در مصرف انرژی به ویژه گاز، نهایت دقت و مراقبت را به کار برند تا هم‌وطنان شریف در سراسر کشور از این نعمت بهره‌مند گردند.
از ملت شریف ایران استدعا دارد در صورت اجتناب‌ناپذیری سفر، همراه داشتن تجهیزات زمستانه از جمله زنجیرچرخ، پوشاک گرم و سوخت کافی و تجهیزات ایمنی برای تمام رانندگانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی دارند، ضروری است.
با توجه به احتمال وقوع پدیده بهمن، کولاک، برف، ریزش و رانش کوه در مناطق کوهستانی و برف‌گیر پیش‌بینی می‌شود.
سازمان مدیریت بحران کشور ضمن قدردانی از شکیبایی و همراهی هموطنان عزیز از آنان درخواست دارد با اطلاع از وضعیت آب و هوایی مقصد مورد نظر با عوامل راهداری و پلیس راه در جهت بازگشایی معابر و مسیرها نهایت همکاری و درایت را به کار بندند.»
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=212163

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر