3

طرح هسته ای مجلس الان قابل بررسی در صحن علنی است

  • کد خبر : 212225
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۸:۳۰

عضو هیات رئیسه مجلس، درباره سرانجام طرح هسته ای نمایندگان برای مقابله با نقض برجام، به ملاحظات رئیس مجلس در این رابطه اشاره کرد و گفت: این طرح الان در موقعیتی است که قابل بررسی در صحن است.

اکبر رنجبرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره علت معطل ماندن طرح هسته ای جمعی از نمایندگان برای مقابله با نقض برجام در هیات رئیسه مجلس، اظهار داشت: این طرح برای مدتی متوقف مانده بود اما اخیرا دوستان طراح مجددا آن را فعال کرده اند.

وی افزود: هیات رئیسه مانع از مطرح شدن این طرح نشده بود؛ بخشی از این طرح در اداره قوانین مجلس در دست بررسی بوده و شاید خود نمایندگان طراح این مصلحت را دیدند که فعلا دست نگه دارند، وگرنه اگر طرح دو فوریتی باشد، هیات رئیسه هیچ دخل و تصرفی در آن نمی تواند داشته باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس در رابطه با این نکته که چرا هیات رئیسه و رئیس مجلس جلوی مطرح شدن این طرح را گرفته اند، گفت: گاهی خود رئیس محترم مجلس با نمایندگان طراح یک طرح به دلیل حساسیت‌های آن مذاکره می کند و ملاحظاتی را در میان می گذارد و در نهایت، تصمیم گیری به نظر خود طراحان موکول می شود.

رنجبرزاده تصریح کرد: این طرح الان در موقعیتی است که اگر بودجه مطرح نباشد، قابل بررسی در صحن است.

وی با ابراز بی اطلاعی مبنی بر اینکه طرح هسته ای در حال حاضر در دست رئیس مجلس است یا خیر، به طرح دیگری اشاره کرد که همزمان با این پیشنهاد وجود دارد.

رنجبرزاده در توضیح طرح هسته ای دوم مجلس، اظهار داشت: در این طرح پیشنهاد شده است که روز تمدید قانون تحریم های آمریکا علیه ایران (قانون ISA) به عنوان «روز ملی اقتصاد مقاومتی» نامگذاری شود.

عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: طراح این طرح خود من بوده ام اما فعلا مصلحت دیدیم که این متوقف بماند.

چندی پیش حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته ای مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره سرانجام طرح هسته ای جدید مجلس که پس از ارائه گزارش شش ماهه اول اجرای برجام مطرح شده و دولت را موظف به اقدام متقابل در برابر نقض برجام می کند، اظهار داشت: با تنفسی که در بین بررسی لایحه برنامه ششم و لایحه بودجه ۹۶ ایجاد شد، این مساله را پیگیری کردیم  که در صحن مطرح کنیم اما چون اجازه مطرح شدن این طرح را رئیس مجلس و هیات رئیسه باید بدهند، نواب رئیس مجلس از خودشان اعلام بی اختیاری کردند.

ذوالنور خاطرنشان کرد: نواب رئیس به ما گفتند که خود رئیس مجلس باید در رابطه با این طرح اعلام نظر کند و آقای لاریجانی هم خطاب به بنده گفت که باید این طرح را ببینم و نتیجه را اعلام کنم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=212225

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر