1

نماینده موافق استیضاح: همانطور که آل‌سعود لیاقت خادم‌الحرمینی را ندارد،‌آخوندی هم کفایت وزارت ندارد

  • کد خبر : 212285
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

نماینده موافق استیضاح آخوندی گفت:ما می گوییم آل سعود لیاقت خادم الحرمین بودن را ندارد با همان استدلال می گوییم آخوندی لیاقت و کفایت وزارت راه را ندارد.

 

به گزارش خبرآنلاین،‌ احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز و آذر شهر و اسکو در موافقت با استیضاح آخوندی در جلسه علنی یکشنبه-۱ اسفند- گفت: چه فرقی بین حادثه منا که طی آن تعدادی از حجاج ما به شهادت رسیدند با آن عزیزانی که در سمنان به شهادت رسیدند، وجود دارد؟ آیا غیر از این است که بی کفایتی آل سعود موجب شد تا عزیزان ما به شهادت برسند و عین همین هم در هفت خوان سمنان رخ داد. چه فرقی است بین جانبخاتگان قطار تبریز با کسانی که در پلاسکو جان باختند. چطور مجلس وزیر کشور و شهردار را فرا میخواند اما نمی تواند وزیر راه را به مجلس بکشاند.

وی افزود: ما می گوییم آل سعود لیاقت خادم الحرمین بودن را ندارد با همان استدلال می گوییم آخوندی لیاقت و کفایت وزارت راه را ندارد. آقای آخوندی در سیاستگذاری و اجرا دچار مشکل است.  مشکلاتی که باعث شده است کسانی مثل سعیدی ن‍ژاد که در زمان تصدی راه آهن شده اند خریداری راه آهن شده است،‌ و امروز لوکوموتیوهای ما مربوط به سعید نژادی است،‌فردی که امروز در کشتیرانی مدیرعامل است، آیا برای کشتیرانی هم نقشه می چیند؟

او با اشاره به این نکته که  قطعا ورود ناوگان به صنعت راه آهن و هوایی مفید است،‌ ادامه داد: اما سئوال این است کمپانی ایرباس به عنوان طرف قرار داد هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  شرایطی را به ما تحمیل کرده است و مصوبه هیئت وزیران مبنی بر خرید ۱۱۱ هواپیمای ایرباس و ۲۰ فروند ای تی آر از سوی شرکت هواپیمایی هما از طریق فایناس است.

بیگی تأکید کرد: شرکت هواپیمایی ایران مسئول بازپرداخت اقساط از محل عواید عائد از بهره برداری  شده است و هما را موظف کرده اند به گونه ای عمل کند که هیچ بار مالی برای دولت نداشته باشد،‌تغییر در واگذاری هما کاملا روشن است اقای وزیر چه پاسخی دارد؟ آیا بدنه فربه هما میتواند چنین بار سنگینی را متحمل شود؟ آیا میدانید از تعداد ۵۳ ایران ایر فقط ۱۳ عدد آن امکان اجرایی است و بقیه خوابیده اند؟ ضمنا رفتار غیرعقلایی آمریکا را چگونه پیش بینی میکنید و چه کسی این تضمین ها را به شما سپرده است؟

او با اشاره به فرمایشان رهبری، تصریح کرد که « چرا فرمایشات رهبری مورد توجه قرار نمی گیرد،‌خوب است فرازی از گفته های معظم له را خاطر نشان کنم،‌ ایشان میگویند به جای اینکه جاده را درست کنند به سراغ هواپیما میروند.»

این نماینده خواهان استیضاح آخوندی ادامه داد: من بارها گفته ام که رهبری نمی تواند در تصمیم گیری موردی دستگاه های مختلف دخالت کنند و بگویتد این باشد و آن نباشد دستگاه ها مسئولی دارند و این وظیفه مجلس است و باید مجلس وارد استیضاح شود. اینجوری نیست که بگویم آقا هواپیما بخرند یا نخرند،‌ اما شما ببیند که این هواپیما کجای اقتصاد ما قرار میگیرد؟ آقای وزیر آیا حادثه قطار تبریز محصول غفلت نبوده است؟ آیا لعن نفرین مردم را شنیده اید؟ هر دو روز یکبار به انداز حوادث هوایی کشته می دهیم. نوسازی راه ها و جاده ها به چه میزان مورد توجه تان است؟

بیگی افزود: در حوزه اجرا شما کسانی را به کار می گیرید که فاقد تخصص کامل هستند یا حداقل علامت سئوال های جدی دارند،‌ در حوزه صنعت هوایی شما جهانگیریان در قامت استاد دانشگاه امیرکبیر را به ریاست سازمان هواپیمایی برگزیدید،‌ در دوره ایشان حوادث مختلف رخ داد،‌ایشان تخصص نداشتند. یک هواپیمای منحصر به فرد در دوره ایشان سقوط کرد و چهار نفر از بهترین مدیران هواپیمایی کشور دچار حادثه شدند و بعد مجبور به اجاره هواپیما از پاکستان شدید.

این نماینده مجلس دهم در ادامه انتقادهایش به آخوندی تأکید کرد: شما آقای عابدزاده رئیس فعلی سازمان هواپیمایی که مسئول سقوط فوکر بود را برگزیدید که ایشان به محکوم به دیه ۶۰ نفر و زندان شده بود، چرا ایشان را برگزیدید؟  لازم است قدری در مورد شرکت کامو تک بگویم این یک شرکت سایه برای سازمان هواپیمایی است،‌به این صورت که ایر لاین های جدید وادار میشوند با این شرکت قرار داد ببند تا قرار داد نبندند نمیتوانند مجوز برای پرواز صورت نمی گیرد. سازمان بازرسی هم بخواهد ورود کند می گویند این شرکت خصوصی است در حالی که این شرکت تمام اعضایش دولتی هستند. تیم موجود در سازمان هواپیمایی میداند که دیر یا زود باید برود و لذا بنا دارد که سازمان را تضعیف و ویرانه ای باقی بگذارد، مجوزهای استخدام را باطل کردند تا کامو تقویت شود و سازمان تضعیف شود.

‌ بیگی در مورد فردی به نام محمد جواد تقوایی ، گفت: او اکنون  بدون هیچ سابقه ای او معاون استاندارد سازمان است. او سابقا مدیرعامل کامو تک بوده است.

وی افزود: علی عابدزاده در زمان مسئولیت خود در سازمان هواپیمایی توانسته است ۲۰ هواپیما را وارد کند و که او نقش موثری در ورود کینگ ایر با ۲ برابر قیمت به کشور داشته است که موضوع در نزد مقام قضایی در حال بازرسی است.

امروز مجلس،‌در برابر آزمونی خطیر قرار گرفته است و تمام موضوعاتی که گفتم سعی کردم به صورت مختصر باشد انشاءاله مجلس در این آزمون سرافراز خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=212285

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر