به گزارش افق نیوز/ جعفر کاظمی کارگردان نمایش «رویای زینب خواهد آمد» که این اثر را ۲۳ بهمن ماه در شهرستان قرچک روی صحنه برده است، گفت: «این اثر نمایشی در خصوص خاطرات، زندگی و شهادت سید احسان میرسیار شهید مدافع حرم است که در قالب نمایش به اجرا در آمده است.»

 

وی گفت: «از آنجا که پروژه تألیف کتابی درباره شهید سید احسان میرسیار را بر عهده داشتم، کارهای تحقیقاتی را شروع کردم تا این‌که متوجه شدم سرگذشت و خاطرات این شهید مدافع حرم موضوع خوبی برای نمایش و حتی فیلم سینمایی است. سوژه زندگی شهید سید احسان میر سیار، نحوه رفتن وی برای دفاع و همچنین مفقود شدن و به شهادت رسیدنش از جاذبه‌ها و خلوصی برخوردار بود که من احساس کردم ظرفیت تبدیل شدن به اثری با کیفیت را دارد بنابراین باتوجه به تخصصی که در حوزه نمایش داشتم، در تحقیقات میدانی‌ام نگارش نمایشنامه را آغاز کردم و در ادامه با تعدادی از نوجوانان آن را کار کردم.»

 

کارگردان نمایش «رویای زینب خواهد آمد» عنوان کرد: «با اجرای این نمایش در شهرستان قرچک، این اثر با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شد به طوریکه ما این نمایش را روزانه در سه نوبت اجرا می‌کنیم.»

 

وی در اشاره به ابعاد زندگی این شهید مدافع حرم گفت: «از بخش‌های جالب تحقیقات درباره زندگی این شهید مدافع حرم درددل زینب (دختر این شهید) است.

 

او دختری بسیار عاطفی است و صحبت‌هایش با مادرش بسیار جالب است. همسر این شهید، موضوع شهادت سید احسان میرسیار را کتمان نمی‌کند و درباره شهید شدن همسرش با زینب سخن می‌گوید. دختر علاقه‌مند است تا مجدداً پدر را ملاقات کند و همسر شهید در پاسخ می‌گوید که اگر دوست دارد پدرش را ببیند باید برای ظهور حضرت مهدی (عج) دعا کند چراکه شهید همزمان با ظهور امام زمان خواهد آمد.»

 

کاظمی افزود: «من در اجرای این اثر نقشی را به زینب دادم  تا از این طریق هم مرهمی بر دل رنج‌دیده زینب فراهم کنیم.»

 

وی افزود:‌ «نمایش «رویای زینب خواهد آمد» تا ۶ اسفندماه هر شب ساعت ۱۸:۳۰ در کانون ملائک قرچک برای مخاطبان اجرا می‌شود. همچنین این نمایش بنا بر درخواست ارگان‌ها، در ساعت‌ها ۱۴ و ۱۶ برای نهادها، تشکل‌های مردمی، بسیج خواهران و برادران به اجرا در می‌آید.»

 

وی همچنین از درخواست شهر لاهیجان، زادگاه این شهید مدافع حرم و همچنین کرج، برای اجرای این نمایش خبر داد