1

مقام جنبش فتح: برگزاری کنفرانس فلسطین در تهران پیروزی واقعی برای فلسطینیان است

  • کد خبر : 212319
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰

عباس زکی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح با اشاره به مواضع کشورهای عربی در قبال رژیم صهیونیستی، گفت: کنفرانسی که در حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران برگزار می شود، یک پیروزی واقعی برای فلسطینیان است.

 

به گزارش ایرنا، زکی امروز (یکشنبه) در گفت وگو با شبکه خبری المیادین اظهار داشت: وضعیت ناکارآمد کشورهای عربی علیه رژیم صهیونیستی نتیجه سلطه آمریکا بر این کشورهاست.
وی افزود: اما ایران و وضعیت این کشور چه از نظر فناوری و سلاح و یا حضور حزب الله، مقامات رژیم صهیونیستی را واداشته تا قبل از هر اقدام و یا توطئه ای به فرجام آن بیاندیشند.
زکی گفت: هدف از لفاظی ها و حملات رسانه های عربی علیه ایران و بزرگنمایی خطر این کشور، فرار از رویارویی با واقعیت های منطقه است.
وی حمایت های عربی را در سطح رسمی از مساله فلسطین بعید دانست و تصریح کرد: این حمایت ها از خطوطی که آمریکا به خصوص در سایه دولت ترامپ برای آنان مشخص کرده فراتر نمی رود و کسی که با آمریکا همراه باشد نمی تواند به مردم فلسطین خدمت کند.
وی اظهار داشت: آمریکا دشمن است و اسرائیل یکی از ابزارهای این دشمنی است.
این مقام فلسطینی با درخواست از کشورهای عربی برای ارتباط نداشتن با رژیم صهیونیستی گفت: از این تعجب می کنم که هیچ یک از کشورهای عربی واکنشی به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود، بهترین روابط را با کشورهای عربی دارد، از خود بروز نداده اند.
عضو کمیته مرکزی جنبش فتح تاکید کرد: ۲۲ راهکار وجود دارد که رهبری فلسطین از طریق کمیته سیاسی به زودی آن را اجرایی می کند که یکی از این اقدامات کنار کشیدن از به رسمیت شناختن ر‍یم صهیونیستی است.
وی اظهار داشت: آنچه اکنون انجام می شود خارج از توافق اسلو است و ما کاری خواهیم کرد به خصوص در جنگ علیه شهرک سازی که اسرائیل را نگران می کند.
زکی در باره اختلافات داخلی فلسطینیان، قطر را متهم به مداخله در امور داخلی فلسطین کرد و گفت که اقدامات قطر موجب افزایش این اختلافات خواهد شد.
وی گفت که رابطه فلسطین با مصر و عربستان بر اساس روابط بین کشورها و منافع دو جانبه است، اما رابطه با ایران موجب آزار اسرائیل است.
عباس زکی یا شریف علی مشعل در سال ۱۹۴۲ در شهرک سعیر در الخلیل به دنیا آمد وی امروز عضو کمیته مرکزی جنبش فتح است وی دارای مدرک دانشگاهی حقوق از دانشگاه دمشق است و زندگی سیاسی خود را به عنوان عضوی در شورای انقلاب فلسطین در سال ۱۹۷۰ شروع کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=212319

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر