1

دستیار رئیس جمهوری روسیه: همکاری های علمی-فناوری با ایران توسعه می یابد

  • کد خبر : 212321
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲

آندره فورسنکو دستیار رئیس جمهوری روسیه گفت: همکاری های تهران و مسکو در عرصه های دانش و فناوری های نو به خوبی توسعه می یابد و به این عرصه مهم توجهی ویژه می شود.

 

دستیار رئیس جمهوری روسیه در امور علمی و فناوری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دیدارهای منظم بین مقام های ایران و روسیه در سطوح مختلف جریان دارد و دانشگاهها و محافل علمی دو کشور نیز با یکدیگر همکاری می کنند.
وی اظهار کرد: در زمان حاضر هیچ مساله یا مانعی در مسیر توسعه روابط ایران و روسیه در عرصه های علوم و فناوری های پیشرفته وجود ندارد.
فورسنکو تاکید کرد که روابط روسیه و ایران در عرصه علمی و فناوری از بیش از یک سال پیش گسترده و سازمان یافته آغاز شده است و عزم و اراده مشترکی برای همکاری در زمینه تحقیقات بنیادی و آموزش دانشجویان داریم.
دستیار علمی رئیس جمهوری روسیه همچنین با اشاره به فعالیت گروه کاری مشترک ایران و روسیه در عرصه علمی-فناوری، گفت: گروه تشکیل شده زمینه های همکاری ها را تعیین کرده است.
وزیر پیشین علوم و آموزش روسیه در ادامه تبادل دانشجو و هیات های علمی بین موسسات و دانشگاهها را زمینه مهم همکاری های دو کشور خواند و بر ضرورت توجه به این بخش تاکید کرد.
وی با توجه به روند اجرای برجام و پیشرفت های ایران در عرصه های مختلف به فرصت های فراوان توسعه همکاری های دو کشور در حوزه علوم و فناوری ها اشاره کرد و گفت: باید از همه امکانات و ظرفیت های موجود برای گسترش روابط بین تهران و مسکو در این عرصه بهره بگیریم.
دستیار رئیس جمهوری روسیه همچنین با اشاره به سفر یک سال پیش خود به ایران گفت که از نزدیک با جمهوری اسلامی به عنوان کشور بزرگ و مهم منطقه آشنا شدم و امکانات و توانمندی های ایران را دریافتم.
فورسنکو در پایان مصاحبه با خبرنگار ایرنا در مسکو نیز به دیدار خود با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت که امیدواریم امسال (۲۰۱۷) نیز در تهران مذاکرات پردستاورد دو کشور در باره موضوع های مورد علاقه را ادامه دهیم.
فورسنکو تا سال ۲۰۱۳ هشت سال مسئولیت اداره وزارت علوم و آموزش روسیه در کابینه های ولادیمیر پوتین و دیمیتری مدودیف را برعهده داشته که از وزارت خانه های راهبردی این کشور به شمار می رود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=212321

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر