1

۴۶درصد آمریکایی‌ها موافق استیضاح ترامپ هستند

  • کد خبر : 212350
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰

نیویورک تایمز نوشت: در یکی از نظرسنجی‌های جدید انجام شده مشخص شد که حدود ۴۶ درصد از آمریکایی ها موافق استیضاح ترامپ هستند.

افق نیوز/ روزنامه آمریکایی  نیورک تایمز در گزارشی به قلم ‘نیکلاس کریستف’ (Nicholas Kristof) افزود: در یکی از نظرسنجی‌های جدید انجام شده مشخص شد که حدود ۴۶ درصد از آمریکایی ها موافق استیضاح ترامپ هستند و به همان اندازه نیز مخالفند.
تارنمای ‘لدبروکس’ حتی اعلام کرده که ترامپ پیش از آنکه دوران ریاست جمهوریش به پایان برسد، یا استیضاح می شود و یا استعفا می دهد و کاخ سفید را ترک می کند.
تارنمای اسکای بت (Sky Bet) نیز شرط بسته است که آیا ترامپ تا ماه ژوییه (تیرماه ۹۶) از قدرت کنار می رود یا نه.
در هفته گذشته بیش از یکهزار بار به موضوع رسوایی ‘واترگیت’ در رسانه های خبری اشاره شد. حتی برخی از محافظه کاران خواستار استعفای ترامپ شده اند و یا هشدار داده اند که وی ممکن است از کار برکنار شود.
‘دَن راثر’ (Dan Rather) گوینده خبر شبکه CBS، که رسوایی واترگیت را نیز پوشش داده بود، گفت رسوایی ترامپ در مورد روسیه اکنون در سطح رسوایی واترگیت نیست اما می تواند رسوایی بزرگی شود.
ممکن است اوضاع سر و سامان پیدا کند، اما آنچه در مورد ترامپ قابل توجه است نه فقط سوءمدیریتش در دولت آمریکاست، بلکه اتهامات در این رابطه است که امکان دارد تیم ترامپ با ولادیمیر پوتین در دزدیدن انتخابات همکاری کرده باشد.
ترامپ هم برای سمت ریاست جمهوری فردی نالایق و هم بطور خطرناکی فردی بی ثبات است. باید به این مسئله نیز اشاره شود که ترامپ از حمایت سیاسی زیادی برخوردار است؛ بنا بر این موانع زیادی پیش رو است. اما آشکارترین و سریعترین راه برای عزل رئیس جمهوری در بیست و پنجمین متمم قانون اساسی آمریکاست.
بر اساس این متمم کابینه می تواند با یک رای ساده اکثریت رئیس جمهوری را از اختیاراتش خلع کند و بلافاصله قدرت را به معاون رئیس جمهوری واگذار کند. نکته اینجاست که رئیس جمهوری برکنار شده می تواند به این موضوع اعتراض کند و در این راستا کنگره باید با دو سوم آرا عزل رئیس جمهوری را تایید کند که در غیر این صورت رئیس جمهوری جایگاهش را دوباره به دست می آورد.
این مسیر بر اساس متمم قانون اساسی زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که رئیس جمهوری در انجام وظایفش ناتوان باشد.
راه بهتر در مورد ترامپ استیضاح است؛ اما در این مقطع زمانی سخت است تصور کنیم یک اکثریت مجلس نمایندگان رای به استیضاح ترامپ دهد. همچنین احتمال کمی وجود دارد که دوم سوم سنا رای به محکومیت ترامپ دهد تا از وی از کار برکنار شود. به علاوه اینکه روند استیضاح و محاکمه احتمالی در سنا ماهها به طول می انجامد.
بنا بر این ادامه حضور ترامپ، آمریکا را زمین گیر می کند و باعث می شود ترامپ با انگشتانش بر روی ‘ماشه هسته ای’ همچنان در ریاست جمهوری باقی بماند.
برخی معتقدند که انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۱۸ برای جمهوریخواهان فاجعه بار خواهد بود و اینکه هر کسی آماده این است از این طریق از شر ترامپ خلاص شد. البته من شخصا در این رابطه شک دارم. چون ممکن است اوضاع برای دمکرات ها بخوبی پیش نرود.
بنا بر این در شرایطی که اوضاع برای دمکرات ها خوب نباشد، این به جمهوریخواهان بستگی دارد تا در مورد برکناری یا بقای ترامپ تصمیم بگیرند.
این اتفاق رخ نخواهد داد مگر اینکه جمهوری خواهان در نهایت پی ببرند ترامپ در حال ویران کردن حزب جمهوریخواه و کل آمریکاست.
آنچه می توان در این مقطع زمانی گفت این است که پس از گذشت فقط یک ماه از دوره ریاست جمهوری جدید، ما در حال صحبت در این مورد هستیم که آیا این دوره زود پایان می یابد یا نه؟
ترامپ در کارزار انتخاباتی و نیز در یک ماهی که از دوران زمامداریش می گذرد، علاوه بر فرمان ها و سخنان جنجالی و سوء تدبیری هایی که به نمایش گذاشته است، در گفته های خود جریان غالب رسانه های همگانی آمریکا را به چالش کشیده و آنها را رسانه های دروغین خوانده است.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=212350

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر