2

یک ایرانی درمیان ۱۰۰ خلبان برتر پاراگلایدر دنیا +تصاویر

  • کد خبر : 212553
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۸:۳۹

یک ایرانی به عنوان ۱۰۰ خلبان برتر پاراگلایدر و پاراموتور دنیا مدال جهانی فرود «دقت روی دریاچه یخ» زیر دمای منفی ۲۲ درجه را کسب کرد.

افق نیوز/ علیرضا عمیدی که در مسابقات فرود دقت (هدف زنی) با پاراگلایدر در کشور لیتوانی شرکت کرده بود، بعد از ۱۰ مرحله پرواز در شرایط سخت و سرد در دمای منفی ۱۸ تا ۲۲ درجه توانست مقام پنجم را در رده انفرادی و مقام سوم جهانی را در رده تیمی کسب و مدال برنز به گردن خود بیاویزد.

این ورزشکار ایرانی که با حمایت سازمان منظقه آزاد قشم در این رقابت ها شرکت کرده بود، سهمیه شرکت در مسابقات جهانی دسته اول FAI CAT 1 کلاسیک پاراموتور سال ۲۰۱۷ و مسابقات جهانی دسته اول FAI – CAT 1 پاراگلایدر سال ۲۰۱۷ را نیز از آن خود کرد. لازم به ذکر است طی مذاکرات انجام شده فدراسین ورزش‌های جهانی FAI مبنی بر اجرای مسابقات پاراگلایدر و چتربازی در رشته فرود دقت در المپیک نیز شرکت داده شود که این موضوع مهم در هیئت المپیک در حال بررسی است.

گفتنی است علیرضا عمیدی نخستین و تنها ایرانی است که در مسابقات جهانی FAI دارای چندین مدال طلا، نقره، برنز است و همچنین تنها ایرانی است که حکم رسمی و داوری در مسابقات بین االملی آمریکا و چندین مسابقه FAI را دارد و در برترین و بزرگترین تیم‌های جهانی به رقابت می‌پردازد. همچنین وی در لیست فدراسیون جهانی FAI جزو ۱۰۰ خلبان برتر پاراگلایدر و پاراموتور دنیا به حساب می‌آید.

تسنیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=212553

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر