1

این زن جوان با اشتباه پزشکی جان باخته است +تصویر

  • کد خبر : 212615
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷

شوهر یک زن به گزارش کمیسیون سه نفره سازمان پزشکی قانونی درباره مرگ مشکوک همسرش در بیمارستان فیاض‌بخش اعتراض کرد.

 در حالی که کادر درمانی بیماری زن ۳۶ ساله را افت فشار تشخیص داده بودند، وی پنج ساعت بعد از مراجعه‌اش به این مرکز درمانی به علت خونریزی شدید داخلی روی تخت بیمارستان جان باخت.
این حادثه  صبح روز ۸ اسفندماه سال گذشته در بیمارستان فیاض‌بخش اتفاق افتاد و این مامور نظامی این روزها در حال تدارک مراسم سالگرد همسرش است.
او در شرح ماجرا به خبرنگار ما گفت: یک روز قبل از حادثه با همسرم برای مراسم خاکسپاری یکی از بستگان به بهشت زهرا رفته بودم. آن جا بود که حال همسرم بد شد و او را به بیمارستانی در خیابان خوش تهران منتقل کردم. کادر درمانی بعد از معاینه، گرفتگی عضلانی را علت ناراحتی همسرم عنوان کردند و اطمینان دادند که جای نگرانی وجود ندارد به خاطر همین راهی خانه شدیم. چند ساعت بعد اما بیماری همسرم تشدید شد و او را به بیمارستان فیاض بخش منتقل کردم. کادر درمانی بعد از معاینه علت را افت فشار اعلام کردند و گفتند که با تزریق یک سرم وضعیتش به حالت عادی بازخواهد گشت. لحظاتی که گذشت با به وخامت رفتن حال همسرم به نحوه رسیدگی کادر درمانی اعتراض کردم. اعتراض من اما پاسخ زننده آن‌ها را به همراه داشت با این حال با اصرارهای من بود که آمپولی به سرم او تزریق شد هر چند در وضعیت همسرم تغییری حاصل نشد. نگرانی من و بی‌تفاوتی کادر درمانی از وضعیت پیش آمده تا ساعت ۶ صبح روز بعد ادامه داشت.
تغییر چهره همسرم و بی‌تفاوتی کادر درمانی سبب شد تا با فریادهای بلند از آن‌ها بخواهم به وضع او رسیدگی کنند.وقتی به بالین همسرم حاضر شدم به سختی گفت که حلالم کن و همه چیز تمام شد.وحشت زده خودم را به ایستگاه پرستاری رساندم و ماجرا را شرح دادم. پرستار داشت با گوشی تلفن همراهش بازی می‌‌کرد. وقتی فریاد زدم به آهستگی خودش را به کنار تخت رساند و بعد از معاینه گفت که همسرم فوت شده!! آن پرستار حدود نیم ساعت با تلفن تماس گرفت تا توانست چند پزشک را به کنار تخت همسرم بکشاند اما کار از کار گذشته بود. مانده بودم که این پزشکان از کجا آمدند؟ مگر تا حالا کجا بودند که صدای فریادهایم را نمی‌شنیدند.
مامور نظامی ادامه داد بعد از آن بود که جسد به پزشکی قانونی منتقل شد. همزمان با طرح شکایت گزارش پزشکی قانونی نشان داد که همسرم به علت خون ریزی وسیع داخلی جان خود را از دست داده است. معنای این گزارش یعنی زمانی که همسرم را به بیمارستان منتقل کردم او دچار خون ریزی داخلی بوده اما کادر درمانی آن را گرفتگی عضله تشخیص دادند.
این گزارش یعنی همسرم به خون ریزی وسیع داخلی مبتلا بوده و کادر درمانی بیمارستان فیاض‌بخش آن را افت فشار تشخیص داده بودند. مانده‌ام اگر همسر یا خواهر یکی از کارکنان این بیمارستان‌ها به این مشکل دچار می شد با بیمارشان همان گونه رفتار می کردند که با همسر من رفتار کردند؟
وی گفت من در شعبه ۱۹ دادسرای جرایم پزشکی علیه کادر درمانی بیمارستان به اتهام تشخیص غلط، تزریق غلط و عدم رسیدگی به وضعیت همسر بیمارم طرح شکایت کردم. کمیسیون پزشکی قانونی علت مرگ را خونریزی ریه در زمینه بیماری خونی برق آسا تشخیص داد.
این کمیسیون اعلام کرده است که اقدامات درمانی توسط پزشک صحیح نبوده و به میزان ۱۰ درصد مقصر شناخته شده است که برایم جای تعجب دارد. به هر حال من به گزارش این سازمان اعتراض کرده‌ام و قرار است تا اعتراض در کمیسیون پنج نفره که معلوم نیست چه زمانی تشکیل می‌شود بررسی شود.
مامور نظامی گفت: همسرم به علت بی‌توجهی کارد درمانی فوت شد. پزشکانی که در مرگ او مقصر هستند بدانند که دختری شیرخواره به نام روژان دارم که تا ابد از مهر مادری محروم شده است. از وزیر بهداشت که نه جواب نامه‌هایم را می‌دهد و نه من را به دفتر کارش راه می‌دهد می‌خواهم خودش را جای من بگذارد.بارها به ساختمان وزارت بهداشت رفتم اما من را به ساختمان هم راه نداند. گفتند که وزیر به نامه هر کسی جواب نمی‌دهد. درخواستم را به دفتر شکایات دادم اما هر وقت که تماس گرفتم گفتند که پاسخی دریافت نشده است. به همین راحتی. وی گفت: این جمعه مراسم سالگرد همسرم در حالی برگزار می‌شود که در دستگاه قضایی سرگردان هستم.
عکس/این زن جوان با اشتباه پزشکی جان باخته است
 انتخاب
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=212615

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر