2

اختصاصی/بودجه سال ۹۶ بر محور حمایت از تولید و اشتغال تدوین شده است/ سال ۹۶ شاهد رونق اقتصادی بهتری خواهیم بود

  • کد خبر : 212633
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: سال آینده نسبت به دو سال قبل وضعیت اقتصادی بهتری داریم و زیرساخت‌های اشتغال‌زایی مهیا شده است.

“شهباز حسن‌پور بیگلری” عضو کمیسیون برنامه‌و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس افق نیوز؛ با بیان اینکه میزان وابستگی بودجه سال ۹۶ به نفت کاهش نداشته است، گفت: سال گذشته به دلیل وضعیت بازار جهانی و وجود چند سال تحریم بحث فروش نفت بسیار پر رونق نبود.

وی ادامه داد: خوشخبتانه دربودجه سال ۹۶ پیشبینی شده تا ۳۰ درصد از محل فروش نفت به صندوق توسعه ملی واریز شود و عملا این فروش تأثیر چندانی در بودجه نخواهد داشت.

نماینده مردم سیرجان با اشاره به اینکه مبلغی از فروش نفت نیز در اختیار شرکت‌های تحت پوشش شرکت نفت قرار می‌گیرد، تاکید کرد: مجموعا با توجه به شرایط موجود، کلیات بودجه سال ۹۶ حول محور اقتصاد مقاومتی تنظیم شده است.

حسن‌پور اظهار داشت: قمیت نفت دربودجه سال ۹۶ ، ۵۰ دلار تعیین شده است.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه بودجه سال ۹۶ بر محور حمایت از تولید و اشتغال نیز تاکید کرده است، گفت: هزار میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی قرار داده شده و بحث صادرات نیز مورد توجه قرار گرفته است.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده نسبت به سال ۹۴و ۹۵ وضعیت رونق اقتصادی بهتری داشته باشیم‌، بیان داشت: در بحث اشتغال‌زایی زیرساخت‌ها مهیا شده و وضعیتی بهتری داریم، برای اولین بار هم جوایز صادرات در بودجه تعیین شده تا میل به افزایش تولید و صادرات در کشور بیشتر شود.

وی اظهار داشت: امیدواریم باتوجه به نزولات آسمانی پربار هم سال آینده کشاورزی رونق بیشتری داشته باشد هر چند با پیام تعیین تکلیف وام‌های کشاورزی خوشحالی کشاورزان بیشتر خواهد شد.

حسن‌پور با اشاره به اینکه بانک کشاورزی امروز به شعب خود اعلام کرد که جریمه‌های وام‌های زیر سقف ۱۰۰میلیون تومان ر ا ببخشند، خاطرنشان کرد: این اقدام بسیار بزرگی است که حجم پرونده‌ها را دربانک کشاورزی کاهش داده و موجب بازگشت منابع مالی به صندوق بانک کشاورزی می‌شود و از سوی دیگر خوشحالی کشاورزان را در پی خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=212633

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر