1

اختصاصی/حسن بیگی:تدوین گزارش ۶ ماهه اجرای برجام در کمیسیون امنیت ملی

  • کد خبر : 212732
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تدوین گزارش ۶ ماهه اجرای برجام گفت: اقدامات ترامپ برای ما در این میان قابل تامل است و در صورت زیاده‌روی از سوی وی با آن مقابله می‌کنیم.

“ابوالفضل حسن‌بیگی” عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار مجلس افق نیوز، با بیان اینکه گزارش شش ماهه اجرای برجام از سوی این کمیسیون در حال بررسی است، گفت: هر ۶ ماه زمان ارائه گزارش اجرای برجام به مجلس است اما تاریخ دقیقی برای آن قرار داده نشده است.
وی ادامه داد: مجلس از کمیسیون امنیت ملی در بحث تدوین این گزارش انتظار دقت را دارد لذا برای تهیه گزارش باید مطالعات کامل و مشهدات میدانی بر روی شواهد داشته باشیم البته اکنون در تمام سطوح اختلاف نظری وجود ندارد اما در صورت لزوم سفر و بازدیدهای میدانی انجام می‌شود.
نماینده مردم دامغان تصریح کرد: گزارش برای ارائه به صحن از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تهیه شده اما اقدامات رئیس جمهور جدید آمریکا برای ما در این میان قابل تامل بیشتر است زیرا اگر ترامپ بخواهد زیاده‌روی کند باید با وی مقابله کنیم.
حسن‌بیگی با اشاره به اینکه براساس گزارش وزارت امور خارجه به این کمیسیون تاکنون ایران هیچ اقدام خلاف برجام انجام نداده است، بیان داشت: ما معتقدیم در صورت انجام اقدامات بر هم زننده برجام از سوی آمریکا و ادامه مسیر کنونی، جمهوری اسلامی ایران هم می‌تواند مقابله به مثل کند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: براساس یکی از بندهای برجام اعلام شده که تحقیقات برای ایران آزاد است و کشورهای دیگر را مکلفند به کشورمان برای تحقق این امر کمک کنند که متاسفانه این امر محقق نشده است.
وی تصریح کرد: در مسیر اجرای برجام طرف‌های مذاکره با ایران قبول دارند که آمریکا خلاف برجام عمل می‌کند و در این میان هم گاهی انگلیسی‌ها که قدرتشان رو به افول در دنیاست به آمریکا کمک می‌کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=212732

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر