1

دهقان: با چه انگیزه‌ای درباره صندوق توسعه ملی از رهبری سؤال کردید؟

  • کد خبر : 212830
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه انگیزه‌ای از طرح سؤال درباره منابع صندوق توسعه ملی از رهبری ندارد، گفت: رهبری علاوه بر سیاست‌های کلی دستورات دیگری نیز داده بودند که باید اجرایی شود.

خبرگزاری فارس: دهقان: با چه انگیزه‌ای درباره صندوق توسعه ملی از رهبری سؤال کردید؟/ لاریجانی: آیا نباید دستورات رهبری را اجرایی می‌کردیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۸ اسفند) در تذکری شفاهی به هنگام بررسی تبصره ۴ لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور راجع به اختصاص منابع درآمدی از صندوق توسعه ملی خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس، گفت: نوع انتقال مطلب توسط شما از مقام معظم رهبری درست نیست و خدای ناکرده ممکن است موجب کاستن از شأن ولایت شود.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه کشور و تأکید رهبر معظم انقلاب بر جداسازی درآمدهای نفتی از هزینه‌های جاری به علاوه استقلال صندوق توسعه ملی از نظام بودجه‌ریزی کشور خطاب به لاریجانی اظهار داشت: شما هم زحمت کشیده‌اید و از ایشان مواردی را سؤال کرده‌اید البته نمی‌دانم با وجودی که سیاست‌های کلی روشن است چه انگیزه‌ای داشتید که سؤال کنید. در حالی که نظام عقلانی قانونگذاری کشور سیاست‌های کلی را تصویب و مجمع تشخیص مصلحت هم اعلام نظر کرده و شما هم در جریانید که هدف این بود منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال و بهبود وضع آینده کشور صرف شود.

دهقان خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: حالا شما مطلبی را از رهبری سؤال کرده‌اید و ایشان مطلبی را فرمودند؛ موضوع دستور کتبی ایشان بر اساس اصل ۱۱۰ است که باید آن را اجرا کنیم اما شما با بیان جملاتی آن را نقد می‌کنید و این حرف از شأن جایگاه ولایت می‌کاهد.

وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما مطالبی می‌گویید که بعداً چیز دیگری از آن تصویب می‌شود؛ شما باید اجازه دهید تذکرات داده شود؛ ما احترام ویژه‌ای برای شما قائلیم اما من نماینده هستم و شما هم یک نماینده هستید، وقتی تذکر دادیم باید اجازه دهید تذکرات را طبق قانون اعلام کنیم در حالی که شما به طرف دیگر نگاه می‌کنید اما به ما که مستقیم روبه‌روی شما هستیم نگاه نمی‌کنید.

به گزارش فارس، علی لاریجانی در پاسخ با اشاره به اینکه تذکر دادن نمایندگان احتیاج به نگاه وی ندارد، خاطرنشان کرد: هیأت رئیسه برای تذکرات مسئول دارد.

وی افزود: اما اینکه می‌فرمایید من با رهبری صحیت کرده‌ام، شما که باید روی این موضوع حساس باشید؛ غیر از این موارد در سیاست‌های کلی ایشان دستورات دیگری داده بودند که باید اجرا شود از جمله در مورد نیروهای مسلح دستورات کتبی و صریح داده بودند آیا نباید اجرا می‌کردید؟

لاریجانی با تأکید بر اینکه انگیزه‌ای از طرح سؤال درباره منابع صندوق توسعه ملی از رهبر معظم انقلاب ندارد، گفت: وزرا اعلام کردند که با بحران موجود می‌تواند کم‌آبی را حل کند. شما که وضع مناطق خاص کشور را می‌دانید؛ ما انگیزه‌ای جز آبادانی کشور نداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری درباره نحوه برداشت منابع صندوق توسعه ملی دستور داده و ما نیز درباره آن راه‌حلی پیدا کرده بودیم، اظهار داشت: چرا طوری این مطالب را مطرح شود که تصور شود ما خلاف گفته‌ایم؟

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=212830

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر