1

اختصاصی/استقبال از اختصاص بودجه برای جذب ایرانیان مقیم خارج از کشور توسط دولت

  • کد خبر : 212865
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با اشاره به اختصاص مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به وزارتخانه‌های علوم و اقتصاد برای جذب ایرانی‌های مقیم خارج از کشورگفت: مصوبه بسیار خوبی است اما باید زمینه را برای حفظ نخبگان کشور فراهم کنیم.

“محمود صادقی” عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار مجلس افق نیوز، با اشاره به مصوبه امروز مجلس درباره پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به وزارتخانه‌های علوم و اقتصاد برای جذب و استخدام ایرانی‌های مقیم خارج از کشور به ویژه آمریکا گفت: کلیات این مصوبه بسیار خوب است اما مشخص نیست تا چه میزان اجرایی شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه این مصوبه بیبشتر حالت نمادین داشته و حاوی یک پیام برای دنیاست، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با این مصوبه خواست تا به نخبگان ایرانی در خارج از کشور که اکنون مشکلی به دلیل اقدامات رئیس جمهور آمریکا برایشان ایجاد شده بگوید که آغوش کشور برای استقبال از آن‌ها باز است.

وی ادامه داد: این مصوبه پیشنهاد کوهکن نماینده مردم لنجان بود و علی الرغم تفاوت نگاه سیاسی میان ما از آن استقبال کردم اما می‌توان جزئیات آن را جدای از بودجه در قالب یک طرح کارشناسی شده آورد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با تاکید براینکه ابتدا باید زمینه فرار مغزها را باید کم کرد، خاطرنشان کرد: اکنون باید زمینه را برای حفظ نخبگان کشور فراهم کنیم و به انحای مختلف محدودیت هایی موجود را کنار بگذاریم و به عبارتی پیشگیری کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=212865

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر