2

پرداخت تسهیلات بلاعوض به سیل زدگان

  • کد خبر : 212894
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: برای بازسازی خانه های سیل زده در روستا ۵ و در شهرها ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

عزیزالله مهدیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در رابطه با واحدهای تخریب شده در سیل های اخیر در مناطق شهری و روستایی گفت: در سیل های اخیر که در ۴ استان کشور صورت گرفته حدود ۱۸ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی صد در صد تخریب و در مناطق شهری و روستایی ۲۸ هزار واحد دچار آبگرفتگی و خسارت جزئی شد.

وی با اشاره به اینکه سیل در استان های فارس، کرمان، هرمزگان و بوشهر رخ داده است، گفت: بیشترین خسارت در شهرهای فارس، جهرم، داراب و کرمان صورت گرفته است.

مهدیان تاکید کرد: افرادی که از تسهیلات نوسازی استفاده نکردند می توانند از تسهیلات بنیاد مسکن در بازسازی و نوسازی استفاده کنند، کار کارشناسی در این مناطق صورت گرفته و تسهیلات آماده پرداخت است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه بنیاد مسکن کار نوسازی و پرداخت وام را آغاز کرده است، گفت: به محض تامین اعتبار از سوی دولت کار ارایه تسهیلات آغاز می شود اما بنیاد مسکن منتظر تامین اعتبار نیست و کار نوسازی را آغاز کرده است.

وی تاکید کرد: بنیاد مسکن آمادگی دارد تا به صورت رایگان برای خانه هایی که دچار تخریب شده نقشه تهیه کند تا افراد شروع به ساخت واحدهای خود کنند.

مهدیان در رابطه با تسهیلات ارائه شده به واحدهای خسارت دیده گفت: برای بازسازی در مناطق شهری به ازای هر واحد ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۳۰ میلیون تسهیلات، در مناطق روستایی ۲۰ میلیون تسهیلات و ۵ میلیون کمک بلاعوض، واحدهای نیازمند تعمیر نیز در شهر و روستا ۱۲ میلیون تومان تسهیلات و ۲ میلیون کمک بلاعوض دریافت می کنند.

وی تاکید کرد: سقف اعتبارات به نسبت خسارت پرداخت می شود.

معاون بهسازی خانه های روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد: بنیاد مسکن ستادی برای بازسازی در استانها دایر کرده و مردم مراجعه کنند تا سریعتر کار نوسازی صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=212894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر