1

مثلث عربستان، ترکیه و رژیم صهیونیستی سیاست شکست‌خورده ایران‌هراسی را دنبال می‌کنند

  • کد خبر : 213015
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۹:۳۶

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «مثلث عربستان، ترکیه و رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد فضای ضد ایرانی و ایران هراسی هستند» گفت: قطعا در شرایط کنونی چنین تلاش‌هایی با شکست مواجه خواهد شد چون لحن امروز ایران همخوان با شرایط امروز جامعه جهانی است.

فلاحت پیشه

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اتفاقات کنفرانس مونیخ و تلاش مقامات برخی کشورها برای القای فضای ضد ایرانی در این کنفرانس گفت: در کنفرانس مونیخ برخی بازیگران سعی کردند شرایط سال ۲۰۰۵ را علیه ایران شکل دهند. در سال ۲۰۰۵ مثلث عربستان، ‌اردن و مصر با ارتباط تلویحی با رژیم صهیونیستی تلاش کردند ایران هراسی را شکل داده و در لوای طرح تهاجمی خاورمیانه بزرگ آمریکا، ایران را سیبل تحولات کند.

وی افزود: این بار نیز در مونیخ و بعد از روی کارآمدن ترامپ برخی بازیگران همچون عربستان، ترکیه و رژیم صهیونیستی سعی کردند فضای ضد ایرانی و ایران هراسی جدید را شکل دهند حال اینکه چنین فضایی فراهم نیست و به هیچ وجه شرایط آن دوران خاورمیانه برقرار نیست که این بازیگران بخواهند به دنبال ایران هراسی باشند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  توضیح داد: همسویی مواضع این کشورها ناشی از ترس از هجمه‌ای است که ممکن است در منطقه به خاطر سیاست‌های آینده آمریکا در سیاست خارجی کشورشان وارد شود و به همین دلیل موضوع ایران را بهانه قرار دهند. مواضع ترامپ بیان کننده چنین مدعایی است که برای اولین بار تحقیرآمیزترین لفظ در طول تاریخ مناسبات آمریکا و اعراب را به کار گرفت و گفت که از هیچ چیز غیر از پول اعراب نمی‌خواهد برای ایجاد منطقه امن در سوریه از اعراب استفاده کند.

فلاحت پیشه با تاکید بر اینکه «واقعیت امروز نسبت به سال ۲۰۰۵ میلادی تغییر پیدا کرده است» گفت: در همین راستا تلاش آقای ظریف در کنفرانس مونیخ بیان مصداقی برای پاسخ به ایران هراسی این بازیگران بود چون ایران با امضای برجام و انجام رفتار مثبت در سوریه کاری کرد که مثبت گرایی را می‌توان در کلام مقامات سیاسی عراق و سوریه به خوبی دید در کشورهای دیگری همچون بحرین و یمن نیز در آینده مردمانشان از  ایران به عنوان ناجی و از  عربستان به عنوان دشمن خود یاد می‌کنند. این شرایط به خوبی نشان می‌دهد که تمامی تلاش‌ها برای ایران هراسی با شکست مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه «همسویی ترکیه، عربستان و رژیم صهیونیستی یک راهبرد نیست» توضیح داد:‌ راهبردها معمولا در شرایط تدوین سیاست‌های مثبت شکل می‌گیرد اما این بازیگران در شرایط انتحاری، منفی و سراشیبی قرار دارند. عربستان دچار مشکلات جدی در داخل کشورش است. ترکیه علاوه بر مشکلات داخلی و بی ثباتی در دنیا به دنبال نوعثمانی‌گری است. رژیم صهیونیستی نیز در سراشیبی قرار دارد که همگان می‌توانند آن را ببینند.

وی افزود: مجموعه این موارد نشان می‌دهد که مشکلات این بازیگران به گونه‌ای است که نمی‌تواند راهبرد مشترک داشته باشد و در فضای سراشیبی و انتحار به جایی رسیده‌اند که فکر می‌کنند با ایران هراسی می‌توانند مواضعشان را تحکیم ببخشند حال اینکه شرایط امروز به هیچ وجه شرایط سال ۲۰۰۵ نیست.

وی در پایان تاکید کرد:‌ وقتی آقای ظریف می‌گوید ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم تمام. این تمام گفتن اکنون بقیه دنیا می‌پذیرند و حتی مورد پذیرش بخش عمده‌ای از سیاستمداران آمریکایی نیز قرار گرفته است. این لحن ایران همخوان با شرایط امروز جامعه جهانی در مقابل رفتارهای منفی مخالفان جمهوری اسلامی است که به دنبال اقدامات گسترده‌ای از شهرک سازی در سرزمین‌های اشغالی تا سیاست‌های شکست خورده ایران هراسی هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=213015

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر