1

دستورالعمل اجرایی تفاهمنامه وزارت دفاع و آموزش و پرورش امضا شد

  • کد خبر : 213676
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶

دستورالعمل اجرایی تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور معاونان دو وزارتخانه دفاع و آموزش و پرورش به امضاء رسید.

به گزارش ایرنا، محمد اسدی مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع امروز- یکشنبه- با اشاره به آمادگی این مجموعه در حوزه نوسازی، بهسازی و معماری مدارس براساس استاندارهای اعلامی آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت‌های وزارت دفاع افزود: باید نسبت به اصلاح ترکیب نیروهای انسانی و بهسازی آنها، همچنین ارتقای مهارت‌های مدیران برای اداره مدارس و همچنین نحوه انتقال مطلوب مسائل آموزشی مورد انتظار در مناطق آموزش وپرورش، اقدامات اساسی و کلیدی انجام شود.
اسدی در ادامه گفت: باید کارگروهی را تعریف کنیم که هم ساختار فکری و برنامه ریزی آموزش و پرورش حفظ شود و هم مجموعه وزارت دفاع در کنار شما، ضعف‌ها، چالش‌ها و آسیب‌های موجود را منعکس کند.
مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع با توجه دادن مخاطبین به این مطلب که باید از تمام ظرفیت یک معلم برای انتقال مطالب و تدریس استفاده شود، اظهار داشت: ما گاهی از ۱۰ یا ۲۰ درصد از ظرفیت یک معلم بهره برداری می‌کنیم و دلیل آن هم این است که ۸۰ درصد فکر معلم درگیر مشکلات مالی، مسکن و درمان است.
اسدی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید با ایجاد ظرفیت لازم و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود خود، در راه رفع مشکلات و ایجاد انگیزه معلمان برای انجام خدمت با تمام ظرفیت و تمرکز لازم قدم بردارد.
مدیرعامل بنیاد تعاون با تأکید بر لزوم ایجاد انعطاف در مسیر تغییر و تحول و نوآوری مدارس تصریح کرد: امروز باید متناسب با دنیا، جهانی فکر کنیم و بومی عمل کنیم.
اسدی نظارت بر تعهد شغلی مدیران مدارس، ایجاد ذهنیت فلسفی مدیران، آموزش نحوه تصمیم‌گیری و آموزش مدیریت بحران و وظایف مدیران به شکل کاربردی را از دیگر نیازهای مدیران مدارس برشمرد و درخصوص انتصاب این مدیران افزود: مدیرانی باید منصوب شوند که دارای ویژگی‌های سرعت، دقت، خلاقیت، نوآوری، آینده نگری، تفکر، برنامه ریزی، تعهد، دلسوزی، مسئولیت پذیری و ثبات و تعادل در شخصیت باشند.
وی انتصاب افرادی با سلامت روحی و روانی و سایر صلاحیت‌ها و آشنا نمودن آنها با نظام آموزش و پرورش و قوانین و مقررات آن و همچنین برطرف کردن موانع اصلی به‌کارگیری مدیران شایسته در مدارس و برنامه‌ریزی و تقویت روشه‌ای علمی افزایش کارایی و اثربخشی مدیران را از دیگر نکات مهم در انتخاب و انتصاب مدیران مدارس شهرک‌های مسکونی وزارت دفاع دانست که باید مد نظر قرار گیرد.
دستورالعمل اجرایی تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت دفاع با حضور محمد اسدی مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مرضیه گُرد معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اهداف تقویت و تعمیق هویت و بینش دینی، فرهنگی و اجتماعی دانش‌آموزان، بهره‌گیری از امکانات علمی، تفریحی و ورزشی، ارتقای جایگاه مدارس به عنوان کانون‌های تربیتی و ایجاد بستر مناسب جهت توسعه سیاست مدیریت آموزشگاهی به امضاء رسید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=213676

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر