آیا رابطه دوستی برای ازدواج مناسب است؟

به گزارش انوار طاها، در روابط دوستی چون طرفین تحت گرایشات و کشش های جنس مخالف قرار می گیرند بنابراین چشم خود را بر روی بسیاری از واقعیات بسته و شناخت کاملی از هم پیدا نمی کنند. در ضمن در روابط دوستی، طرفین ابتدا یکدیگر را برای ازدواج انتخاب می کنند و بعد سعی می کنند که به شناختی کامل از یکدیگر برسند لذا این شناخت کامل نخواهد بود چون دختر و پسر تصمیمشان برای ازدواج قطعی شده و در صورتی هم که به یک سری اشکالات و نقاط ضعف از یکدیگر برسند، دلبستگی ایجاد شده مانع از یک تصمیم منطقی می گردد.
یکی دیگر از دلایل این مساله مخالفت و عدم رضایت خانواده هاست.
همانطور که می دانید خانواده های ایرانی دوست دارند در انتخاب همسر برای فرزندانشان نقش مستقیم داشته باشند و وقتی می بینند که انتخاب صورت گرفته و در نهایت این مساله به آنها اطلاع داده می شود، واکنش منفی نشان داده و با ازدواج فرزندان خود مخالفت می کنند. حتی اگر علی رغم اصرارها ازدواجی هم صورت گیرد، به نظر می رسد که خانواده ها همیشه به دنبال بهانه ای برای بیان مخالفت خود با این ازدواج هستند و به این طریق زندگی به کام طرفین تلخ می شود.
در هر صورت توصیه می شود که اگر جوانان در محیط اجتماعی ، تحصیلی و یا کاری خود با موردی مناسب برای ازدواج برخورد کردند ، از برقراری رابطه دوستی خودداری کرده و سعی کنند ابتدا خانواده را در جریان بگذارند تا هم رضایت خانواده ها جلب شود و هم دختر و پسر شناخت کاملی از یکدیگر کسب کنند.