1

انتقاد فلاحت‌پیشه ازعدم معرفی سفرای جدید در برخی کشورها

  • کد خبر : 213764
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره تعلل وزارت خارجه در معرفی سفرای جدید ایران در سوریه و عمان گفت: مسلما نباید نمایندگی های جمهوری اسلامی در خارج از کشور خالی از سفیر باشد.

افق نیوز/ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه درباره عدم معرفی سفرای جدید ایران در برخی کشورهای حساس منطقه از جمله سوریه و عمان اظهار داشت: شاید در مواردی انتخاب و معرفی سفرا گیر اداری داشته باشد، اما در کشورهای حساس و عملیاتی منطقه ماموریت سفرا بر اساس شرایطی است که در محل ماموریت وجود دارد.

وی افزود: به عنوان مثال آمریکایی ها در برخی کشورها سفیر نظامی انتخاب می کنند و جمهوری اسلامی نیز در برخی کشورها سفیر با صبغه و سابقه نظامی می گذارند، اما آنچه که مسلم است این است که نباید نمایندگی های جمهوری اسلامی در خارج از کشور خالی از سفیر باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر نیاز به اقدامات صیانتی نیز وجود دارد این اقدامات باید هر چه سریع تر در هماهنگی با کشور محل ماموریت سفرا انجام شود و اگر هم اطمینانی در زمینه امنیت وجود ندارد، طبیعتا نمی توان سفیر اعزام کرد و باید در این شرایط «فرستاده» اعزام کرد.

فلاحت‌پیشه با تاکید بر اینکه تا حد امکان باید سفرا به سرعت معرفی شوند، ادامه داد: در رابطه با کشورهایی مانند عمان، دلیلی ندارد که طی این مدت سفیر نداشته باشیم؛ عمان کانون مقابله با اقدامات ضدایرانی در شورای همکاری خلیج فارس است و اگر گیر و گره های اداری هم وجود دارد نباید توجیه کننده عدم اعزام سفیر باشد.

به گزارش مهر، با وجود اتمام ماموریت سفرای ایران در عمان (از خرداد ۹۵) و سوریه (از مهر ۹۵)، تاکنون سفرای جدید کشورمان در این دو کشور حساس منطقه معرفی نشده اند که این مسئله با انتقاد کارشناسان مواجه شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=213764

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر