2

دانشگاه آزاد نه دولتی و نه خصوصی است

  • کد خبر : 214016
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد با اشاره به نقش این دانشگاه در پیش برد اهداف علمی کشور گفت: دانشگاه آزاد امانتی از سوی نظام در دستان ماست.

به گزارش افق نیوز/ علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد در جلسه معارفه روسای واحدهای استانی دانشگاه آزاد که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد ضمن خوش آمد گویی به رئیس دانشگاه و روسای واحدهای دانشگاه آزاد اظهار داشت: خدمت مهم فرهنگی و علمی که از سوی مقام معظم رهبری به عهده بنده گذاشته شده را خدمت مقدس و مهمی می‌دانم.

وی افزود: دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان ظرفیت‌های فوق‌العاده فراوانی دارد که بخشی از آن به فعلیت درآمده و انتظار داریم که بخش دیگری از آن به فعلیت درآید.

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد با اشاره به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در تأسیس دانشگاه آزاد، یادآور شد: آقای دکتر جاسبی و میرزاده نیز زحمات مهمی برای این دانشگاه کشیده‌اند و البته روسای واحدهای دانشگاه نیز تلاش‌های زیادی را در این خصوص انجام داده‌اند.

ولایتی با اشاره به سابقه ۴۲ ساله در حوزه تعلیم و تعلم کار تأسیس دانشگاه را کار مشکلی دانست و یادآور شد: دانشگاه آزاد با اذن امام راحل تأسیس شد و دیدگاه‌های رهبری درباره اهداف این دانشگاه حکایت از اهمیت فوق العاده آن دارد.

وی با تأکید مجدد براین نکته که دانشگاه آزاد نه دولتی و نه خصوصی است، تصریح کرد: این دانشگاه متعلق به مردم و در خدمت نظام است که اگر نبود نیازهای آموزشی و علمی کشور توسط این دانشگاه به این شکل پاسخ داده نمی شد.

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد با اشاره به توجه مردم ایران به حوزه علم و آموزش تأکید کرد: در کمتر کشوری حرص و ولع برای آموختن به این شکل که در ایران است دیده می‌شود به طوری که می‌بینیم مردم از هزینه‌های معاش خود می‌زنند تا شهریه‌های دانشگاه را پرداخت کنند و دانشگاه آزاد با ظرفیت‌های فراوان خود می‌تواند پاسخگوی نیز علمی کشور و پیشرفت و فناوری مورد نیاز باشد.

ولایتی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ۱۴۰۴ و پایان چشم انداز ۲۰ ساله کشور با استفاده از ظرفیت این دانشگاه انتظار و دیدگاه رهبری در حوزه علم و فناوری برآورده شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد امانتی از سوی نظام است که اکنون در دست ما قرار گرفته است، افزود: امکانات و تحصیلات عالیه دانشگاه آزاد نقش مهمی در تبدیل علم به عمل دارد و البته باید کار علمی را به شکل هدفمند انجام داد.

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد در پایان گفت: بسیار امیدواریم با همت مدیران ساعی و پرتوان دانشگاه آزاد اهداف رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان در این حوزه محقق شود.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=214016

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر