4

دوره هیأت موسس و امنای «ولایتی» دوره کارهای بزرگی خواهد بود

  • کد خبر : 214122
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲

عضو هیات موسس دانشگاه آزاد گفت: دکتر ولایتی دانشگاه را بر مدار پیش می‌برد و حضور ایشان را مغتنم می‌شماریم و مطمئنم دوره هیات امنا و هیات موسس وی دوره کارهای بزرگی خواهد بود.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی

به گزارش افق نیوز به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، آیت‌الله سید حسن خمینی در آیین اختتامیه هفتاد و یکمین شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی که پیش از ظهر امروز در سالن شهید مطهری سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، گفت: نام دانشگاه آزاد اسلامی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گره خورده است و تاسیس این دانشگاه نشان ‌دهنده نوع نگاه ایشان در آن زمان به دانشگاه بود.

وی ادامه داد: امروزه دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۴۰ درصد بار آموزش عالی را بر عهده دارد و رتبه علمی‌اش در سطح جهان به ۱۵۵ رسیده است.

عضو هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دوره مسئولیت دکتر ولایتی دوره خوب برای دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود. دانشگاه آزاد اسلامی آرامش خوبی دارد و جا دارد که از دکتر ولایتی هم تشکر کنم.

سید حسن خمینی با بیان اینکه دکتر ولایتی از خانواده دانشگاه است گفت: وی دانشگاه را بر مدار پیش می‌برد و حضور ایشان را مغتنم می‌شماریم و مطمئنم دوره هیات امنا و هیات موسس وی دوره کارهای بزرگی خواهد بود.

عضو هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد : دانشگاه آزاد یک دانشگاه یکپارچه است که با عظمت خودش به یک رتبه خوب می رسد و امیدواریم این دانشگاه بتواند این نقطه را قابل دستیابی کند.

سید حسن خمینی اظهار داشت: مجموعه دانشگاه‌ها باید به سراغ تحقیقاتی بروند که نخواهد در پستوی دانشگاه خاک بخورد، باید ببینیم که درد جامعه چیست و به دنبال آن برویم.

وی با بیان اینکه امسال وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه کم شده و ما ۱۴ درصد به غیرشهریه متکی شده‌ایم و این کار بزرگی است، گفت: به نظرم امتیاز روسای واحدها دیگر نباید به تعداد دانشجو، درآمد و کار ساختمانی باشد، مهم این است که یک رئیس دانشگاه چه مقدار توانسته پژوهش ثمردار انجام دهد.

عضو هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد عنوان کرد: خلاصه کردن شخصیتی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی کار سختی است، اما اگر ما بخواهیم ایشان را در یک نقطه خلاصه کنیم، عبارت است از اعتدال و اعتدال به این معنی حد وسط بین افراط و تفریط است.

سید حسن خمینی اظهار داشت: ما نباید گرفتار تندروی‌های افراطی شویم و نه گرفتار بازماندگی‌های تفریطی. اینطور نیست که کسی بتواند همه مردم را در همه ابعاد راضی کند، به هرحال یکی خوشش می‌آید و یکی نه، دل همه انسان‌ها یک طور نیست. اما باید مواظب باشیم که از مسیر اعتدال خارج نشویم.

وی با تاکید بر اینکه نباید زیر باز تحریک‌ها برویم، گفت: بی‌سیاست‌ترین مدیر کسی است که از فحش می‌ترسد و قیمتش اندازه حرف مفت است.

عضو هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد تاکید کرد: یک بار به آیت الله هاشمی رفسنجانی گفتم فرق الان با گذشته این است که قبلا این حرف‌ها را مردم درباره ما، در خانه می‌زدند، حالا یک دکمه اینتر هم می‌زنند و می فرستند روی سایت و ما از آن‌ها با خبر می‌شویم و بالاخره عادت می‌کنیم، کما اینکه عادت هم کرده‌ایم.

سید حسن خمینی با بیان اینکه باید مراقب باشیم از مسیر عدالت و اعتدال خارج نشویم، گفت: دانشگاه آزاد اگر توفیقی داشته و در آِینده هم خواهد داشت به سبب همین بوده که مدیرانش عدالت ورزیده‌اند و با اعتدال رفتار کرده‌اند. البته من نمی‌گویم که کسی عصبانی نمی‌شود، اما زود باید برگردیم.

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم که مجموعه، گرفتار ورطه افراط و تفریط نشود، افزود: ما نباید گرفتار تملق شویم و نه گرفتار بی‌ادبی. بعضی‌ها فکر می‌کنند که برای تملق باید فحش دهند، در حالی که می‌شود مودب بود و تملق نکرد؛ نه باید گرفتار ریا شویم و نه اشرافیت، بعضی برای اینکه بگویند اشرافی نیستند، ریا می‌کنند

عضو هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد ادامه داد: انتظار بنده و بسیاری این است که مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر اعتدال باقی بماند و این باید مدنظر قرار گیرد و ما این موضوع را به عنوان یکی از فاکتورهای ابقای مدیریت مدنظر قرار می‌دهیم.

سید حسن خمینی اضافه کرد: هیچ وقت هم نباید مجموعه دانشگاه را به عنوان مجموعه‌ای جدا از جامعه بدانیم. باید مقایسه کنیم که اگر از میانگین جامعه بدتریم، باید آن را درست کنیم و اگر بالاتر بود، باید آن را حفظ کرده و بهتر شویم.

عضو هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد افزود: تمام تشکل‌هایی که قانون از آنها حمایت می‌کند، باید حق زندگی را داشته باشند، اینکه بنده حق صحبت داشته باشم که مهم نیست، خب نوه امام می‌آید و صحبت می‌کند، البته ممکن است گاهی این هم نشود. اما اینکه کسی بدون جایگاه بیاید و حرف بزند و انتقاد کند، مهم است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=214122

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر