1

در برخورد با مشکلات فضای مجازی مستاصل هستیم/ برخی برای تامین مایحتاج شب عید سرافکنده‌اند

  • کد خبر : 214144
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به دغدغه اجلاسیه خبرگان رهبری در مورد مشکلات فضای مجازی گفت: مسئله فسادزدگی فضای مجازی و توسعه فحشا در آن به طوری است که به ما برای برطرف کردن آن حالت استیصال دست می‌دهد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار داشت: قسمی از گناه با محبت خدا جمع شدنی است که عنوان آن جرم  است و درست است که غرائز و نفسانیات انسان را محاصره کرده است اما در عین حال جرم مرتکب شده و خداوند متعال به بندگان و دلدادگان خودش وعده داده جرم آنها را عفو کند.

به گزارش افق نیوز وی ادامه داد: امام علی (ع) در مناجات خودش می‌گوید در جایی که به یاد لغزش‌های خودم می‌افتم می‌ترسم و اما وقتی یاد محبت تو می‌افتم آرام می‌شوم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه به انسانی که بنده خدا است و به ربوبیت باور دارد و هموراه مایل است رابطه‌اش با خدا حفظ شود وعده عفو داده شده است، خاطرنشان کرد: اگر ارتباطمان با خدا حفظ شود خدا آن‌قدر سخت‌گیر نیست که با یک گناه همه ارتباطش با ما را از بین ببرد.

وی ادامه داد: عنوان دوم لغزش‌ها ذنب است گناهی که انجام می‌دهیم ولو اینکه لغزش است آثاری دارد که رنگ خدایی بودن را از دل کم می‌کند و در درون انسان قساوتی را به وجود می‌آورد که سبب سهل انگاری در عبودیت خداوند می‌شود اثر این نوع از گناه شامل مغفرت خدا می‌شود و عوارض لغزش را خدا می‌پوشاند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه در این هفته دومین اجلاس دوره پنجم خبرگان رهبری برگزار شد، خاطرنشان کرد:  برگزاری این اجلاس بیعت با ولایت و رهبری و دقت و مداومت در تداوم شرایط رهبری و صیانت از ولایت و رهبری است؛ مجلس خبرگان رهبری در ۳ اصل وکالت دارند و ممکن است اجرای این ۳ اصل وکالت نیازی به برگزاری اجلاس دوره‌ای نداشته باشد اما  این اجلاس‌ها برگزار می‌شود تا مردم آرامش دل داشته باشند و این موضوع در واقع یک مانور است که جمهوری اسلامی ایران در هیچ وضعیت و هیچ حادثه‌ای اعم از فتنه انگیزی و توطئه‌های دشمنان دچار مشکل فقدان رهبری نمی‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه اجلاس این دوره مجلس خبرگان رهبری از اهمیت بالاتری نسبت به سایر اجلاس‌ها برخوردار بود، تأکید کرد: علت اهمیت آن هم حضور تعدادی از مجتهدانی بود که عالم، مجتهد و با سواد هستند و از روشن‌بینی و بصیرت بالایی برخوراردند و دارای نشاط فکری جوانی نیز هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: یکی از دغدغه‌هایی که در این اجلاس به وسیله نمایندگان مردم مطرح شد اقتصاد مردم و گذران زندگانی روزمره آنها به ویژه در میان فقرا و قشر آسیب پذیر بود و این علما نسبت به مشکلاتی که این قشر از جامعه در حوزه اقتصاد و معیشت دارند و استیصال‌هایی که قشر آسیب پذیر دچار آن شده‌اند اظهار دغدغه شدید داشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: هم اکنون شاهد هستیم که  هر سال شب عید سطح قدرت خرید مردم پایین آمده و برخی از مردم از روال خاص شب عید در حد معمول نیز برخوردار نیستند و بعضی‌ها وحشت دارند زیرا نمی‌توانند از نشاط و شادابی معمولی برای زندگی خود در ابتدای سال نو بهره‌مند شوند و مقابل همسران و اعضای خانواده‌شان احساس سرافکندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: البته تا حدی خود ما مردم باید این مشکل را برطرف کنیم؛ هفته احسان برای کسانی که از یک زندگانی نسبی برخوردار هستند فرصت مناسبی است تا بتوانند شب عید بهتری را برای مستضعفان فراهم کرده  و نشاط و شادابی بهار را به خانه آنها نیز بیاورند.

امام جمعه مشهد مقدس تأکید کرد: قصه احسان و نیکوکاری و کمک به نیازمندان بسیار مهم است و باید افراد کاری کنند که همه هم محله‌ای‌ها و همسایه‌های خود از پس مخارج خود در  شب عید بربیایند و بدانند آیا همه اعضای فامیل از وسایل حداقلی برخوردار هستند یا خیر؟ زیرا غیر از دولت، حکومت و نظام خود ما هم باید به عنوان انسان باید نسبت به دیگران احساس مسئولیت داشته باشیم.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: دغدغه‌مندی دیگری که مطرح شد نسبت به فضای مجازی بود اگر بخواهیم ضایعات فرهنگی کشور خود را در هر عرصه‌ای و در برابر هر منکری از بین ببریم مسئله فسادزدگی فضای مجازی و توسعه فحشا در آن به طوری است  که به ما برای برطرف کردن آن حالت استیصال دست می‌دهد.

وی تأکید کرد: اگر یک پدر و مادر همه ارتباطات فرزند خود را تحت نظر بگیرند اما باز هم موبایل‌هایی که در دست آنها است فساد زیادی را به آنها نشان داده و جای ارزش را با ضد ارزش عوض کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یک پدر چگونه می‌تواند چادر به سر دخترش کند در حالی که در فضای ولنگار فرهنگی که در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شکل گرفته ارتباط با پسر جوان را ارزش می‌داند.

آیت‌‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: همانطور که ما اگر یک لیوان سم در دست فرزندمان باشد نمی‎گذاریم آن را سر بکشد باید گفت موبایلی که دست آنها است و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که به واسطه این موبایل به آنها دسترسی دارد برای عفت و دین فرزندان ما از یک لیوان سم خطرناک‌تر است.

وی با بیان اینکه نمی‌شود که ما جامعه را در فضای مجازی رها کنیم، تأکید کرد: در جوامعی که با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مخالفت می‌شد و آن را به عنوان ارتجاع و حرکت ضد آزادی مطرح کردند هم اکنون به فسادی رسیده‌اند که همه چیز را می‌سوزاند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: بیش از یکسال است که به ما وعده فیلترینگ هوشمند داده شده است اما به دنبال آن نرفته‌اند اما ما باید  بتوانیم با استعدادهای درخشانی که در حوزه فناوری اطلاعات داریم به جنگ مشکلاتی برویم که هم اکنون در فضای مجازی وجود دارد.

آیت‎الله علم‌الهدی با بیان اینکه فرمایشاتی که مقام معظم رهبری در جلسه دیدار خبرگان در هر اجلاسی ارائه می‌کنند از نوآوری‌های خاص و جامعیت ویژه برخوردار است، خاطرنشان کرد: فرمایشات ایشان در این اجلاس از همیشه جامع‌تر و دقیق‌تر بود.

وی گفت: معمولا در مورد بیانات مقام معظم رهبری مردم فکر می‌کنند که تکرار وجود دارد مثلا افراد فکر می‌کنند که ایشان مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی و یا دشمنی با استکبار را دائما تکرار می‌کنند اما در واقع این نیست در فرمایشات رهبری تکرار وجود ندارد.

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: ایشان اگر در هر زمانی در مورد استکبار حرفی می‌زنند و یا در مورد اقتصاد مقاومتی بیاناتی دارند به نکته تازه‌ای اشاره می‌کنند که باید به آن توجه داشته باشیم و مطالبی که در مورد استکبار، مسئولیت و اقتصاد مقاومتی در اجلاس مجلس خبرگان رهبری گفتند از نکاتی تازه برخورار بود.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: ایشان در مورد استکبارستیزی نکته‌ای را اشاره کردند که بکر بوده و آن این است که آنقدر ما می‌گوییم آمریکا و استکبار با ما دشمنی دارند با چه چیز ما آنها دشمنی دارند؟ ایشان گفتند اینها با یک نوع اسلام دشمن هستند و آن این نوع از اسلام است که ما آن را در دنیا به تحقق درآوردیم در واقع آنها از اسلامی متنفر هستند که مردم را از وابستگی به استکبار جدا کند و سلطه استکبار را به آنها قطع کند و این اسلام در نظام اسلامی ما وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما در قرآن این آیه را داریم که خداوند برای کافران بر مؤمن سلطه قرار نداده و آنها با همین آیه دشمن هستند و می‌گویند که آیه‌های دیگر قرآن را بخوانید اما به این یک آیه توجه نکنید هر اسلامی که بخواهد این آیه را حذف کند آنها دشمنی با آن ندارند اما اسلامی که در آن این آیه قرآن است بر ضد آن هستند.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: ما انقلابی را برپا کرده‌ایم که بر مبنای این آیه قرآن با کفر می‌جنگد اما آنها با اسلامی  که این آیه را ندارد دشمنی ندارد در عربستان سر از بدن انسان‌ها جدا می‌کنند و آنها دشمنی با آن ندارند و این اسلام را قبول دارند و کاری هم با آن ندارند و مشاوره نظامی و اسلحه هم به آن می‌دهند و با دشمنان آن هم می‌جنگد اما با اسلام انقلاب ما مشکل دارند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: انقلاب ما حاصل اسلامی است که ۱۵ سال رهبر آن ایستادگی کرد و پشت سر آن مردم جان، خون و جوان داده و می‌دهند و به هزاران فشار و سختی و محرومیت تن می‌دهند تا این انقلاب و اسلام بماند و استکبار دشمن این هستند.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=214144

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر